نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو: هنرمندان صنایع دستی از فضای مجازی برای عرضه تولیدات خود استفاده کنند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو: هنرمندان صنایع دستی از فضای مجازی برای عرضه تولیدات خود استفاده کنند

پیلانو: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنرمندان باید به بازار جهانی دسترسی داشته و از درگاه فضاهای مجازی جهت عرضه محصولات خود استفاده کنند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، شهاب الدین بیمقدار در بازدید از نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸، اظهار نمود: فروش همواره مهم ترین بخش ماندگاری و توسعه هر کالا بوده و در بخش صنایع دستی هم این امر صادق است، یکی از مهم ترین خصوصیت های این نمایشگاه علاوه بر معرفی هنرهای دستی و سنتی اقصی نقاط کشور، عرضه مستقیم و بدون واسطه آثار هنری به بازدیدکنندگان است.
وی ادامه داد: صنایع دستی جزو معدود تولیدات داخلی است که مواد اولیه آن هم در داخل کشور وجود دارد و برای تولید آن به کشورهای خارجی نیاز نداریم، فعالان این حوزه می تواند با افزایش تولیدات و توجه به بخش، صادرات کشور را در حوزه اقتصادی توانمند سازند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به تولید اشتغال از طریق صنایع دستی و کارگاه های تولیدی در مناطق شهری و روستایی تصریح کرد و اظهار داشت: مردم باید با استفاده از ظرفیت های هنری خود به دنبال اشتغالزایی باشند و صنایع دستی فراموش شده منطقه خویش را بازآفرینی و احیا کنند.
وی مهم ترین مشکلات کشور در فروش صنایع دستی را بسته بندی و برندسازی آن عنوان نمود و گفت، اضافه کرد: علل این مسئله هم عدم توجه کافی هنرمندان به هم فکری و تشکیل تعاونی ها در جهت فعالیت های جمعی است.
بیمقدار اضافه کرد: با عنایت به این که صنعت گردشگری بعنوان یک بازار رقابتی در دنیا مطرح است و صنایع دستی هم یکی از ظرفیت های مهم تقویت این حوزه به حساب می آید، هنرمندان باید از ظرفیت فضای تبلیغات مجازی برای توسعه برنامه های خود بهره برده و آثار فاخر خویش را جهانی سازند.