۳ خبر تجسمی؛ افتتاح 3 نمایشگاه تجسمی

۳ خبر تجسمی؛ افتتاح 3 نمایشگاه تجسمی

پیلانو: نمایشگاه گروهی معرق تراداد امروز در گالری رسول مهر افتتاح می شود؛ همین طور نمایشگاه های جلوه اثر و هوژین نیز روز جمعه 4 اسفند ماه شروع به کار می کنند.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نخستین دوره نمایشگاه گروهی معرق «تراداد» روز اول اسفند ماه ساعت ۱۰: ۳۰ با همکاری اداره کل ارشاد استان تهران در نگارخانه رسول مهر واقع در سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان سردار دریاشمالی، تقاطع عباسی اناری و کوی مرواری افتتاح خواهد شد و تا ۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ برقرار خواهد بود.
این نمایشگاه به همت امیر مهران اینانلو و تعدادی از شاگردان وی در گروه معرق تراداد طراحی و انجام می شود.
گالری خورشید «جلوه اثر» را به نمایش می گذارد
افتتاحیه نمایشگاه گروهی «جلوه اثر» با شرکت ۳۱ هنرمند در رشته های مختلف هنرهای تجسمی، روز جمعه ۴ اسفند ماه سال جاری در گالری خورشید انجام می شود.
نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «جلوه اثر» در ۷ رشته هنری نقاشی، عکاسی، خوشنویسی، دیجیتال آرت، مجسمه، نقاشیخط، تذهیب، ساعت ۱۶ روز جمعه، ۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور آیناز زارعی نقاش و مدیر گروه هنری آیتیست و همچنین، پدیدآورندگان آثار در گالری خورشید افتتاح خواهد شد.
اسامی هنرمندان شرکت کننده در رویداد به شرح زیر است: بهشته امینی، ثریا قلیزاده، حدیث طوری بیلدرق، حوریه امینی، ریحانه ذبیحی ریزی، سارا عبدلی، سوگل سادات حجازی، سید سپهر رئیس الاسلام زاده، سیده فاطمه حسینی زکریاکلایی، شیدا جوادیان کوتنایی، عارفه ثقفی، عسل حق پرست، فایزه بیگ زاده، فرشته یزدانی، محمد سعید مهدوی، مرضیه بشیری آستانه، مریم جلالی، مسعود تاران، ملیکا عواطف فاضلی، منیره ممشلی، مهری احمدی، مهری خدابخش حصار، مهشید صولتیان، مونا مسعودی ندوشن، مینا بدره، نازیلا تبریزی، ندا صادقی مطلق، نفیسه خطیب پور، هانیه سالاری برکویی، یاسمن سادات امینی، یوسف زارع پور نصیرآبادی.
علاقه مندان به هنرهای تجسمی برای تماشای ۵۲ اثر راه یافته به «جلوه اثر» می توانند تا از روز جمعه ۴ تا روز سه شنبه، ۸ اسفند ماه امسال، از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به گالری خورشید واقع در بلوار آفریقا، کوچه تور، پلاک ۷۰، طبقه ۱، واحد ۱ مراجعه کنند. اختتامیه رویداد نیز روز چهارشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.
نمایشگاه انفرادی نقاشی «هوژین» برگزار می شود
نمایشگاه نقاشی های «سحر غیاثوند» با عنوان «هوژین»، روز جمعه ۴ اسفندماه در گالری زرنا افتتاح خواهد شد.
مراسم افتتاحیه نمایشگاه «هوژین» ساعت ۱۶: ۳۰ روز جمعه ۴ اسفند ماه در گالری زرنا انجام می شود. همین طور نمایشگاه «هوژین» با اجرای پرفورمنس توسط این هنرمند همراه خواهد بود. طراحی حرکت پرفورمنس را سارینا شاد بر عهده داشته است.
سحر غیاثوند متولد ۱۳۶۵ است و قبل از این با آثارش در نمایشگاه گروهی گالری زرنا، بخش نقاشی نمایشگاه قرآن و نمایشگاه هایی در ترکیه و هلند شرکت داشته است.
این هنرمند در مورد آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه انفرادی «هوژین» می گوید: در جهانی هستیم بدون صلح و بدون عشق، بدون مهربانی و بدون دانش؛ تکه زمین هایی جدا با نام هوژین. تک درختی روی این زمین وجود دارد که زمین را نجات خواهد داد، عشق در زمین از ریشه های درخت جاری می شود و هوژین از درخت زندگی می گیرد هر درخت یک انسان است و هر انسان یک درخت.
همچنین غیاثوند در استیتمنت نمایشگاه انفرادی خود نوشته است: «درختی که تولد و مرگ را برمبنای فلسفه می تواند به عنوان نمادی از چرخه زندگی و مرگ در نظر بگیرد. این پروسه نشان دهنده تولد، رشد، رنج، پیری و مرگ است. در صورتیکه بذر درخت تولید شده است اما همین طور قادر به رشد و تبدیل شدن به چیزی بزرگ تر است. با گذشت زمان، درخت پیر می شود و سپس به خاک بازمی گردد اما همچنان آثار آن در جامعه باقی خواهند ماند. بنابراین، درخت به عنوان یک نماد از چرخه زندگی است که نشان دهنده تولید، رشد، پیرشدن و میراث باقی مانده است.»
آثاری که در این نمایشگاه حضور دارند، در ۲ بخش به نمایش درمی آیند. در بخش «هوژین» ۱۳ تابلو و در بخش مجزای دیگر، ۲۰ تابلو نقاشی روی دیوار گالری می روند که همه آثار با تکنیک آبرنگ اجرا شده اند.
نمایشگاه انفرادی «هوژین» از روز ۴ تا ۹ اسفند ماه در گالری زرنا برگزار می گردد و علاقه مندان به تماشای این آثار تجسمی می توانند طی روزهای مورد اشاره از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به آدرس خیابان انقلاب، بین وصال شیرازی و دانشگاه، کوچه اسکو، پلاک ۱۰، طبقه دوم مراجعه کنند.

منبع: