حواشی پنجمین روز فیلم فجر چهل ودوم؛ روز اعتراض به فیلم فجر و ارتش

حواشی پنجمین روز فیلم فجر چهل ودوم؛ روز اعتراض به فیلم فجر و ارتش

به گزارش پیلانو، پنجمین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر هم سپری شد؛ روزی که عوامل فیلمها، انتقادهایی به جشنواره و نهادهای دیگر وارد کردند.
به گزارش پیلانو به نقل از مهر، روز دوشنبه ۱۶ بهمن، چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر پنجمین روز خویش را با نمایش فیلمهای «آپاراتچی» قربانعلی طاهرفر، «مجنون» مهدی شامحمدی، «بهشت تبهکاران» مسعود جعفری جوزانی و «رویاشهر» محسن عنایتی سپری نمود. جشنواره پنجمین روز خودش را به زنده یاد آتیلا پسیانی هنرمند تئاتر و سینمای ایران تقدیم کرد. اعتراض ۲ کارگردان به جشنواره فیلم فجر پنجمین روز جشنواره فیلم فجر روز اعتراض ۲ کارگردان به این رویداد سینمایی بود. قربانعلی طاهرفر کارگردان «آپاراتچی» از اینکه فیلم در قسمت سودای سیمرغ حضور ندارد، انتقاد نمود.
طراح صحنه این فیلم سینمایی هم نسبت به موضوعات فیلمهای شرکت کننده در جشنواره انتقاد و کیفیت آنها چونکه سوال برد. مسعود جعفری جوزانی هم نسبت به پخش نسخه ناقص «بهشت تبهکاران» در اکران مردمی فیلم، گله کرد و اظهار داشت که جشنواره نباید این نسخه ناقص را نمایش می داد چونکه فقط مختص بازنگری بوده است.
ارتش نمی خواست «مجنون» ساخته شود عباس نادران تهیه کننده «مجنون» هم در نشست این فیلم اظهار داشت که از ارتش به جهت اینکه هر کاری کرد تا «مجنون» ساخته نشود، تشکر می کند. وی ضمن اشاره به این که قرار بود در «مجنون» تاثیرات ارتش در موفقیت عملیات خیبر نشان داده شود، خاطرنشان کرد: ما ۴ ماه بابت در اختیار داشتن ۲ هلیکوپتر منتظر بودیم اما ارتش هیچ کمکی به ما نکرد.
حضور پررنگ تر چهره ها در روز پنجم پنجمین روز جشنواره فیلم فجر نسبت به روزهای گذشته خود روز پر چهره تری را سپری نمود. در این روز بازیگرانی چون امیرحسین آرمان، رضا یزدانی، بهنام تشکر، حسام منظور، رضا ناجی، بهزاد خلج، تورج الوند، هدایت هاشمی و سحر جعفری جوزانی در سالن همایش های برج میلاد حضور پیدا کردند.
مجید انتظامی آمد و رفت مجید انتظامی آهنگساز فیلم «مجنون» در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر در سالن همایش های برج میلاد به تماشای این فیلم نشست و در فتوکال فیلم «مجنون» هم شرکت کرد.
اما این آهنگساز با سابقه در نشست رسانه ای «مجنون» حضور پیدا نکرد و کارگردان فیلم دلیل این امر را شرایط جسمانی انتظامی عنوان نمود و اظهار داشت که مجید انتظامی برای حضور نداشتن در نشست از اصحاب رسانه و منتقدان عذرخواهی کرده است.