در گفت وگو با پیلانو مطرح شد؛ یک کنسرت برای یلدا در مادرید

در گفت وگو با پیلانو مطرح شد؛ یک کنسرت برای یلدا در مادرید

به گزارش پیلانو، سرپرست گروه موسیقی حنانه از برگزاری یک برنامه ویژه موسیقایی بمناسبت فرارسیدن شب یلدا در مادرید اسپانیا با اجرای آثار قدیمی محمدرضا شجریان و شهرام ناظری اطلاع داد.

کامران همت پور آهنگساز، نوازنده، ناشر، پژوهشگر و تهیه کننده موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح تازه ترین فعالیتهای موسیقایی خود توضیح داد: بر مبنای برنامه ریزی های صورت گرفته، گروه موسیقی «حنانه» به سرپرستی بنده همزمان با فرارسیدن شب یلدا برای علاقه مندان موسیقی ایرانی و ایرانی ها مقیم، کنسرتی را در شهر مادرید اسپانیا برگزار می نماید.
وی اضافه کرد: این کنسرت در ۲ بخش موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی ایران پیش روی مخاطبان قرار می گیرد که در آن تصمیم داریم به پاسداشت شب مبارک یلدا که نشات گرفته از رسم و آداب کهن ایرانیان است برنامه هایی را اجرا نماییم. شرایطی که برای گروه ما افتخار بزرگی است و می تواند دربرگیرنده خصوصیت های خوبی برای معرفی موسیقی ایرانی به بینندگان و مخاطبان خارج از کشور باشد.
این نوازنده و آهنگساز در رابطه با جزئیات کنسرت پیش روی گروه «حنانه» اظهار نمود: اجرای ملودی هایی مشتمل بر موسیقی نواحی مناطق آذربایجان، خراسان، لرستان، کردستان و جنوب ایران به همراه قطعاتی تنظیم شده در شور، ماهور و اصفهان بخش های اصلی این کنسرت موسیقی را می سازند. البته گروه تصمیم داریم بمناسبت فرارسیدن شب یلدا قطعاتی با همین مضمون که پیشتر با صدای جناب شهرام ناظری و مرحوم محمدرضا شجریان در دستگاه اصفهان خوانده شده بود، پیش روی مخاطبان قرار دهیم. شرایطی که امیدوارم مورد توجه ایرانی ها مقیم اسپانیا و شهروندان مادریدی هم قرار گیرد.

همت پور در معرفی گروه اجرایی این کنسرت اظهار داشت: بهروز قنسولی نوازنده قانون، فرود خاموشیان نوازنده عود، میلاد شکری زاده نوازنده کمانچه، ماهور خسروی نوازنده دف و هم خوان و بنده بعنوان نوازنده تنبور و سه تار گروه اجرایی را تشکیل می دهیم. این در شرایطی است که سجاد بهرامی هم بعنوان مدیر برنامه با گروه همراهی دارد. البته ضروری است از جناب احمدی رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا هم قدردانی ویژه ای داشته باشیم که با گروه اجرایی همراهی ویژه داشت.
گروه موسیقی «حنانه» به سرپرستی کامران همت پور خرداد سال ۱۴۰۱ با حضور در فستیوال « SUN OF ITALY» که در شهر پِسارو منطقه بولونیا کشور ایتالیا برگزار شد در چارچوب ۲ کنسرت به اجرای برنامه پرداخت.