برگزاركننده رویدادها اعلام كرد؛ از کنسرت های خارجی همایون شجریان چه خبر؟

برگزاركننده رویدادها اعلام كرد؛ از کنسرت های خارجی همایون شجریان چه خبر؟

به گزارش پیلانو، برگزارکننده تورکنسرت های خارج از کشور همایون شجریان ضمن عرضه گزارش برگزاری این رویدادهای بین المللی از استقبال خوب مخاطبان برای حضور در این کنسرت ها سخن گفت.

به گزارش پیلانو به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، برگزارکننده کنسرتهای همایون شجریان در اروپا اعتقاد دارد که استقبال از این خواننده فراتر از حد انتظار است و بخشی از این استقبال از جانب علاقه مندان غیر ایرانی صورت پذیرفته است.
مجید عبدی کیا در رابطه با کنسرتهای اروپایی همایون شجریان اظهار داشت: کنسرتهای اروپا از ۳۰ آگوست (۸ شهریور) در سالن «هالیچ» استانبول شروع شده و تابحال در شهر های مختلف اروپا اجراهای موفقی داشته است؛ کنسرت هایی که مقرر است طی روزهای آینده هم برگزار گردد.
عبدی کیا ضمن اشاره به استقبال تماشاگران این کنسرت ها اظهار داشت: آن چه شاهد آن هستیم از چند منظر قابل تامل است، نخست دامنه سن و سلیقه مخاطبان ایرانی است که به شکل قابل توجهی از نوجوانان تا افراد میان سال را در برگرفته و به نظر می آید موسیقی همایون شجریان توانسته است با قریب به اتفاق نسل ها ارتباط برقرار کند که این مورد بسیار حایز اهمیت است. این که جوانان ما با موسیقی ایرانی آشنا باشند و به آن اهمیت دهند. از طرفی به نظر می آید علاقه مندان به موسیقی ایرانی محدود به جامعه ایرانی نبوده و در کنسرتهای اخیر در شهر های مختلف مخاطبان خارجی هم حضور داشتند که البته کیفیت و اصالت هنر موسیقی همایون شجریان پیشتر هم در همکاری با هنرمندان دیگر کشورها ستودنی است.

عبدی اظهار داشت: در مجموع ۷ اجرای بخش اول بیشتر از ۱۴ هزار بلیت و بخش دوم تور ۱۰ هزار بلیت به فروش رسید که البته با تجربه کنسرتهای قبلی در ایران تا حد زیادی انتظار این استقبال را داشتیم. به هر حال همایون شجریان خواننده مهمی در موسیقی ایران است که خارج از کشور هم شناخته شده و با عنایت به پیشینه اجراهای زنده اش در خارج از ایران، استقبال در ترکیه و سایر شهر های اروپا چندان دور از ذهن نبود. استقبال علاوه بر فارسی زبان ها، شامل سایر شهروندان هم هست و دلیل آن هم اینست که در اقصی نقاط جهان طرفداران موسیقی شرقی نسبت به سبک مورد علاقه شان، تعصب دارند و همیشه در هر شرایطی این قبیل اجراها را از دست نمی دهند. این تور پس از اجرا در اروپا، در کانادا هم برگزار می شود و برگزاری آن در سایر شهر های اروپا و آمریکا هم در دست برنامه ریزی است.
مجید عبدی کیا که پیشتر تورهای جهانی کنسرت هنرمندان چون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری و کیهان کلهر را هم برگزار کرده، در رابطه با تأثیر برگزاری کنسرت هنرمندان ایرانی در اقصی نقاط جهان در ارتقای فرهنگی نام ایران بیان نمود: من به چشم دیده ام که خیلی از مردم عادی در خارج از کشور شناخت خوبی از هنر و فرهنگ ایران دارند که شاید در سایه موضوعات سیاسی توسعه نیافته است. بنابراین برگزاری چنین فعالیتهای فرهنگی در کشورهای مختلف، باعث معرفی بهتری از هنر و فرهنگ ایران است و البته بهترین معرف در حوزه موسیقی با عنایت به پیشینه خانوادگی، همایون شجریان است.

منبع: