با خلق آثار هنری؛ هنرمندان ایرانی و خارجی طوفان الاقصی به پا کردند

با خلق آثار هنری؛ هنرمندان ایرانی و خارجی طوفان الاقصی به پا کردند

پیلانو: هنرمندان طراح گرافیک، تصویرساز و نقاش ساعاتی بعد از شروع عملیات بزرگ طوفان الاقصی در فلسطین، با خلق آثارشان طوفان به پا کردند.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، همزمان با شروع عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» که از بامداد روز گذشته در اراضی اشغالی شروع شده و یکی از بزرگترین عملیات مقابل رژیم اشغالگر قدس شمرده می شود، هنرمندان طراح گرافیک، تصویرساز و نقاش نیز آرام ننشستند و آثار خودرا به فاصله ساعاتی بعد از این عملیات در فضای مجازی منتشر نمودند. همین طور دیوارنگاره میدان فلسطین تهران نیز با محوریت عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» و با عنوان «آغاز عملیات بزرگ آزادی» نصب گردید.
از جمله آثار هنرمندان مقاومت می توان به مسعود نجابتی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، حسن روح الامین، محمدصابر شیخ رضایی، میکائیل براتی، مجتبی مجلسی و … اشاره نمود که در ادامه تعدادی از آنها را مشاهده می کنید.
مسعود نجابتی هنرمند طراح گرافیک و خط که سال قبل نیز در دیوار حائل نقشی برای رژیم صهیونیستی خلق کرده بود، همزمان با عملیات «طوفان الاقصی»، اثر زیر را طراحی و منتشر نمود.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی نیز که سبقه خوبی در واکنش سریع به اتفاقات و حوادث دارد، اثر زیر را منتشر نمود.

کارلوس لطوف هنرمند و کاریکاتوریست مطرح برزیلی که کارهایش به مطالبی چون ضدصهیونیسم، ضدجهانی سازی، ضدسرمایه داری و … اشاره دارد، یک اثر برای عملیات «طوفان الاقصی» منتشر نمود.

حسن روح الامین هنرمند نقاش انقلابی و متعهد نیز با انتشار یک اثر جدید و یکی از آثار قدیمی خود، نسبت به عملیات «طوفان الاقصی» واکنش نشان داد.

اثر «فرار موش های کثیف»
اثر جدید وی «فرار موش های کثیف» نام دارد و اثر «فاتح خیبر» خودرا که در سال ۱۳۹۷ خلق شده است، به مناسبت پیروزی غیرتمندانه مردم فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» منتشر نمود.

اثر «فاتح خیبر»
محمدصابر شیخ رضایی نیز برای عملیات «طوفان الاقصی» چندین طرح و پوستر طراحی نموده است که یکی از آنها جلب نظر می کند.

محمدصابر شیخ رضایی در توضیح این پوستر نوشته است: «چگونه یک پوستر جلب سیاحان به فلسطین نماد مقاومت (مردم فلسطین) شد؟»
شیخ رضایی به داستان یک یهودی اتریشی به نام فرانس کراوس اشاره نمود که همزمان با تبلیغات تشکیلات صهیونیستی در زمان ظهور هیتلر از اروپا گریخت و پوسترهای مختلفی برای گروههای صهیونیستی طراحی کرد که توسط انجمن توسعه گردشگری فلسطین نیز چاپ شد. بعد از تأسیس رژیم غاصب اسرائیل در سال ۱۹۴۸، بیشتر یهیودیان اسرائیلی از سرزمین بین اردن و دریای مدیترانه به عنوان «فلسطین» یاد کردند و عبارت Visit Palestine در این پوستر سال ها برای جلب توریسم یا مهاجر استفاده می شد… شاکله این پوستر در طول ۸۷ سال قبل به عنوان نماد مقاومت فلسطین شناخته شده و باقی مانده است و استفاده از آن مطابق با رویدادهای متفاوت در این سرزمین توسط طراحانی از سرتاسر دنیا با تفسیرها و نشانه هایی جدید، تغییر می کند.

میکائیل براتی هنرمند طراح و تصویرساز نیز به مناسبت پیروزی این عملیات طرح فوق را منتشر نمود.

منبع: