عکس های دفاع مقدسی نادیده به آرتیبیشن رسید

عکس های دفاع مقدسی نادیده به آرتیبیشن رسید

پیلانو: نمایشگاه نادیده با عکسهایی از جنگ تحمیلی که توسط هنرمندان معتبر گرفته شده است جمعه 31 شهریور ماه در گالری آنلاین آرتیبیشن افتتاح خواهد شد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نمایشگاه گروهی عکس «نادیده» شامل عکسهایی از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس جمعه ۳۱ شهریور ماه بصورت آنلاین در سایت آرتیبیشن به نمایش درمی آید.
عکس های جنگ از هنرمندانی چون ساسان مویدی، امیرعلی جوادیان، مهرزاد ارشدی و مهدی منعم با گذر از روزهای جنگ ایران و عراق تصویری دیگر از دهه ۶۰ خورشیدی را پیش روی مخاطب می گذارند. این نمایشگاه به کیوریتوری رامش لاهیجی انجام می شود.
در قسمتی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «توفان حوادث، سرعت رخدادها و نیاز به ثبت آن چه درحال وقوع بود حضور عکاسان در میدان را به امری قطعی تبدیل کرد. بدین سان نسلی از عکاسان بواسطه همین نیاز به سراغ عکاسی انقلاب و جنگ رفتند. تأثیر نیاز به ثبت وقایع انقلاب و جنگ تا جایی همه گیر بود که عکاسی مستند، خبری و به طبع عکاسی جنگ حدودا تا اوایل دهه ۱۳۷۰ بر عکاسی ایران سیطره داشت و پا گرفتن سایر ژانرهای عکاسی مثل عکاسی هنری پس از گذر این دوره میسر شد. اهمیت تصاویر جنگ در ثبت نمایی انحصاری از صحنه نبرد برای عموم است و در حقیقت بزنگاه هایی ماندگار از تاریخ را در شرایطی سخت به ترکیب بندی موزون هنری پیوند می دهد. در ایران نیز هنرمندانی مانند ساسان مویدی نقش مهمی را در جنگ ایران و عراق برعهده داشتند.»
این نمایشگاه از جمعه ۳۱ شهریور ماه تا دوشنبه ۹ مهر ماه در سایت آرتیبیشن برقرار است.