پیرو دستور وزیر فرهنگ و ارشاد انجام شد؛ تشکیل کمیته پیگیری وضعیت نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران

پیرو دستور وزیر فرهنگ و ارشاد انجام شد؛ تشکیل کمیته پیگیری وضعیت نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران

پیلانو: پیرو دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ی پیگیری مطالبات صنفی چند تن از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران امروز کمیته پیگیری در این خصوص تشکیل شد.

به گزارش پیلانو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی سالم مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با بیان این خبر اظهار داشت: این دستور با توجه به توجه خاص وزیر محترم در خصوص رفع مشکلات صنفی اصحاب فرهنگ و هنر در عرصه های مختلف صادر شده و به همین دلیل نخستین جلسه کمیته پیگیری دستور وزیر امروز اجرا شد.
به گفته سالم متقاضیان برگشت به ارکستر به شورای فنی بنیاد رودکی معرفی شده و این شورا با قید فوریت ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به بررسی درخواست ها اقدام و نتیجه به ایشان اعلام خواهد شد.
بنا بگفته وی وزیر فرهنگ و ارشاد در قسمتی از این دستور تاکید ویژه ای بر تامین مطالبات صنفی همه هنرمندان و به خصوص اعضای ارکستر تهران داشته است، توضیح داد: ارکستر سمفونیک تهران به عنوان یکی از مهم ترین مجموعه های فعال موسیقی کشور نقش مهمی در تولید و اجرای موسیقی فاخر در سطح ملی و بین المللی داشته و در راستای اعتلای این ارکستر از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

منبع: