داریوش زمانی درگذشت

داریوش زمانی درگذشت

پیلانو: رییس انجمن مفاخر معماری ایران ضمن تایید خبر درگذشت داریوش زمانی یکی از اعضای این انجمن، به قسمتی از کارهای او در حوزه معماری اشاره نمود.
علیرضا قهاری در گفت و گو با ایسنا ضمن تایید خبر درگذشت داریوش زمانی اظهار داشت: داریوش زمانی از اعضای انجمن مفاخر ایران بود که اغلب فعالیت خودرا در ایتالیا انجام داده بود. او متولد ۱۳۲۳ بود و سال ۱۳۵۵ دکترای معماری خودرا از دانشگاه رم ایتالیا دریافت کرده بود.
رییس انجمن مفاخر معماری ایران افزود: داریوش زمانی در سال ۱۳۵۷ در آزمون صلاحیت حرفه معماری در ایتالیا شرکت کرده و پذیرفته شده بود. علاوه بر عضویت انجمن مفاخر معماری ایران، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، عضو جامعه مهندسان مشاور ایران و عضو انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز نیز بود.
او اظهار داشت: داریوش زمانی زمانی از سالهای ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۸ در رم و راونا بصورت حرفه ای فعالیت نموده بود و از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۶ نیز عضو کمیته بررسی و ارزیابی تحقیقات علمی فنی مرکز تحقیقات وزارت مسکن و شهرسازی الجزایر بود.
قهاری با اشاره به کارهای این معمار فقید که هفته گذشته در سکوت خبری درگذشت، اظهار داشت: داریوش زمانی در حوزه طراحی خانه و مجتمع های مسکونی، طراحی شهری و خدمات شهری، مجتمع های پزشکی، مجتمع های توریستی، مراکز تجاری، اداری و فرهنگی در ایتالیا، بورکینافاسو، الجزایر، بندر چارک، قشم، کنگ، لنگه، لارستان، بوشهر، بندر عباس، شیراز، اصفهان، تهران و کناره شمالی فعالیت نموده بود. او همین طور مقالاتی را در حوزه شهر و معماری ارائه کرده بود و در مسابقات بین المللی و ملی بسیاری شرکت داشت.

منبع: