رقابت عکاسان ژاپنی و ایرانی در چهارمین جایزه عکس 5

رقابت عکاسان ژاپنی و ایرانی در چهارمین جایزه عکس 5

به گزارش پیلانو، بهداد نجفی از رقابت عکاسان ژاپنی و ایرانی در چهارمین دوره جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ اطلاع داد.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی جشنواره، بهداد نجفی اسدالهی داور جشنواره بین المللی «عکس ۵» اظهار داشت: سال جاری با ارسال بیشتر از ۲۷۰۰ عکس از ایران و سایر کشورهای جهان شاهد استقبال بسیار قابل ملاحظه ای از این رویداد هنری بودیم. همچون کشورهایی که عکاسان آن با ارسال آثار خود در این جشنواره شرکت کردند میتوان به کشورهای ایتالیا، ژاپن، تایلند، هندوستان، افغانستان، ترکیه، فرانسه، کشورهای آمریکای جنوبی و امارات متحده عربی اشاره نمود.
وی بیان کرد: باتوجه به تعداد عکس ها که جنبه کمی و گستردگی پوشش این جشنواره را رقم می زند در زمینه کیفی هم آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از سطح بالایی برخوردار می باشند. این مساله سبب افزایش حساسیت داوری شد و داوران برای دقت بیشتر در انتخاب های خود مدت زمانی به مراتب بیشتر از آن چه که پیشبینی شده بود به مبحث قضاوت اختصاص دادند.
داور جشنواره بین المللی جایزه «عکس ۵» در ادامه اشاره کرد: یکی از عوامل ارتقای جایگاه بین المللی این جشنواره برگزاری آن در موزه هنرهای معاصر تهران است که رئیس موزه هنرهای معاصر تهران واقعا در این همکاری نقش مهمی داشتند.
وی عنوان کرد: سال جاری در این جشنواره که شاهد برگزاری چهارمین دوره آن هستیم آثار برگزیده در روز افتتاحیه یکم تیر ماه سالجاری از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در محل سینماتک موزه هنرهای معاصر معرفی و جوایز اهدا می شود. همینطور در کنار ۵ اثر برگزیده، پنجاه اثر دیگر از بین آثار منتخب داوران هم معرفی و از عکاسان قدردانی می شود.
داور جشنواره بین المللی جایزه «عکس ۵» تصریح کرد: حضور برای عموم در این مراسم آزاد است و در صورتی که افراد بهر دلیلی موفق به حضور در این رویداد نشوند دوم تیر ماه سالجاری می توانند با مراجعه به سایت جشنواره از نتایج انتخاب ها آگاه شوند.
عضو هیأت داوران بخش اصلی چهارمین دوره جشنواره «عکس ۵» بیان کرد: سال جاری فرانک باکویت از آلمان، آیاکو تاکایشی از فرانسه، لیلی گلستان از ایران، علیرضا شادی زاده از ایران، علیرضا کانجی از ایران، مجید طالبی از ایران، عادل هرویان از ایران، تاهیر عکاس مشهور از ترکیه، ماری زامیونا عکاس ایتالیایی و … هیات داوران این دوره از جشنواره هستند. همینطور ریاست هیات داوران به عهده ناکافوجی از عکاسان به نام ژاپن و جهان است که تا به امروز حدود ۱۳ بار رئیس هیأت داوران در جشنواره های مختلف در سرتاسر دنیا بوده است در نتیجه جایگاه ویژه ای در سطح بین المللی برای این جشنواره به وجود آورده است.
وی در انتها اظهار داشت: همکاری و تبادل اندیشه با داورانی به نام و شناخته شده از ایران و سرتاسر جهان تجربه ای پرارزش است که این مساله باعث ارتقای سطح هنرهای تجسمی در کشور می شود.

منبع: