گفتگوی مهر با چهره سال هنر انقلاب؛ کمال الدین بهزاد هم هنرمندانقلاب اسلامی بود

گفتگوی مهر با چهره سال هنر انقلاب؛ کمال الدین بهزاد هم هنرمندانقلاب اسلامی بود

پیلانو: مینا صدری چهره سال 1401 در رشته نگارگری معتقد می باشد هنرمندی مثل کمال الدین بهزاد نیز هنرمند انقلاب اسلامی است، به این معنا که اعتقادات دینی، قلبش را متحول می کند.

مینا صدری هنرمند نگارگر و مجسمه ساز و عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد که برای خلق تندیس «رزمنده» به عنوان چهره سال هنر انقلاب در سال ۱۴۰۱ در رشته نگارگری معرفی و تقدیر گردید، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ی هنر و هنرمند انقلابی بیان کرد: انقلاب به مفهوم قلب و تحول؛ از حالی به حال دیگر شدن است که انقلاب یا منقلب شدن مدلول می دهد. این منقلب شدن اگر در راه اعتقادات دینی و دین اسلام باشد، در هر زمانه ای ممکنست اتفاق بیفتد و چیزی نیست که فکر نماییم مختص به یک زمان و دوره خاصی است.
وی اظهار داشت: هر زمان این نوع احوال در آدمی شکل بگیرد، «هنر انقلابی» به ظهور می رسد و حتی در هنرمندان نگارگر قدیمی ایران نیز هنرمندان انقلاب اسلامی داشتیم؛ به اعتقاد من، هنرمندی مثل کمال الدین بهزاد، هنرمند انقلاب اسلامی است، به این معنا که اعتقادات دینی، قلبش را متحول می کند. اگر جز این باشد، آدم نمی تواند اثری را خلق کند، یعنی تا آن زمان که آن تحول صورت نگیرد، یک اثر به ظهور نمی رسد.
این هنرمند نگارگر و مجسمه ساز، سال قبل نیز با خلق مجسمه «دیده بان» لحظه های پایانی زندگی شهید باکری را خلق کرد که به عنوان چهره سال هنر انقلاب در رشته نگارگری برگزیده شد، اظهار داشت: ما باید این تمدن اسلامی که داریم، روی چشم مان قرار دهیم چون در برگیرنده این هویت و تمدن دینی و اسلامی است و به همین راحتی نباید از آن بگذریم و به فراموشی بسپاریم یا کوچک بشماریم.
صدری در آخر اشاره کرد: «هنر انقلاب اسلامی» یک هنر عمیق و اصیل است که پشتوانه های این سرزمین و هویت ما شمرده می شود.

منبع: