دبیر مجمع طراحان گرافیك انقلاب اسلامی: هنر گرافیک صریح ترین زبان در انتقال مفاهیم است

دبیر مجمع طراحان گرافیك انقلاب اسلامی: هنر گرافیک صریح ترین زبان در انتقال مفاهیم است

به گزارش پیلانو، اصفهان دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی اظهار داشت: زبان گرافیک و پوستر یکی از صریح ترین، سریع ترین و به روزترین زبان هایی است که ما می توانیم با استفاده از آن اتفاق های  پیرامون را به مخاطب انتقال داد.

مجتبی مجلسی، امروز(پنجشنبه، ۲۲ دی) در مجمع خبرنگاران، اظهار نمود: بسیاری از ابزار برای رسیدن به خروجی و تولید محصول زمان زیادی را مصرف می کنند، اما گرافیک زبان سریع الانتقال در خروجی اثر تولیدی است و جذابیت، ارتباط سریع و تولید سریع محصول، خصوصیت هنر گرافیک است.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات افراد خیلی ساده از وقوع بعضی اتفاق های فرهنگی عبور می کنند و از چرایی و علت آن اتفاق و رویداد خبر ندارند، اما گرافیک می تواند نقش خیلی خوبی در انتقال مفهوم ایفا کند.

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مبحث امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) و مشهد اردهال اتفاق فوق العاده مهم برای کاشان است که مخاطب بیرون از کاشان فقط از مناسک قالیشویان آن اطلاعاتی دارد، اما از چرایی برگزاری آن و شخصیت حضرت خبر ندارد و تصورش وقوع یک اتفاق آیینی است نه مراسم مذهبی در تاریخ شمسی است.

مجلسی تصریح کرد: زبان گرافیک، می تواند رویداد قالیشویان و شخصت امامزاده سلطانعلی را برای مخاطب مفهوم سازی و تبیین کند و مفاهیم بصری ساخته شده در این رویداد می تواند برای مخاطب به نحو مطلوب، گویا و در عین حال جذاب، از راه نشان های تصویری و نوشتاری معرفی نماید.

وی اظهار داشت: برگزاری رویداد ملی هنری شهید اردهال در کاشان اتفاق خوبی برای آموزش و ارتقای سطح هنرمندان کاشانی با پتانسیل خیلی خوب و قابل توجه آنها است.

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی، اضافه کرد: آموزش، انسجام و تمرکز هنرمندان در یک مکان و در کنار هم، علاوه بر ایجاد هم افزایی، کسب تجربه، آشنایی با یکدیگر و به روز شدن آنها اتفاقات خوبی را در کاشان رقم خواهد زد.

مجلسی خاطرنشان کرد: هدف از خلق اثر گرافیکی و طراحی گرافیک ارتباط و تاثیرگذاری فرمی و شکل با مخاطب است، چون که مخاطب از پذیرش اطلاعات و داده های فراوان خسته شده است و به آن داده ها در مبحث توجه نمی کند.

وی تصریح کرد: برگزاری رویداد هنری شهید اردهال، با این سطح کمی و کیفی، اتفاق بسیار مبارک در شناسایی ظرفیت های مختلف گرافیک و شبکه سازی هنرمندان و سرمایه کاشان است که پیشنهاد می نماییم سایر سازمان های شهرستان از این ظرفیت و امکانات برای وقوع رویدادهای جدید و بهتر استقبال کنند.

مجلسی ضمن اشاره به برگزاری رویدادهای هنری در سطح کشور اظهار داشت: کاشان، پتانسیل های خوبی دارد و درصورتیکه این رویدادها ادامه پیدا کند به صورت یقین منجر به خلق ایده ها و اتفاقات خوبی خواهد شد.

به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، اولین دوره رویداد ملی شهید اردهال به همت حوزه هنری کاشان، سازمان فرهنگی – اجتماعی شهرداری کاشان، اداره تبلیغات اسلامی، امامزاده علی ابن باقر ضد السلام و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به مدت سه روز از ۲۰ تا ۲۲ دیماه در کاشان برگزار شد.

منبع: