در قالب یك پروژه بین المللی؛ انتشار فراخوان مسابقه نقاشی کشور چین

در قالب یك پروژه بین المللی؛ انتشار فراخوان مسابقه نقاشی کشور چین

پیلانو: کودکان و نوجوانان ایرانی در قالب یک مسابقه نقاشی با عنوان سرزمین افسانه ها زیبایی ها و فرهنگ و آداب و رسوم کشور چین را به تصویر می کشند.

به گزارش پیلانو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، هنرمندان کودک و نوجوان ایرانی در قالب یک مسابقه نقاشی با عنوان «سرزمین افسانه ها» زیبایی ها و فرهنگ و آداب و رسوم کشور چین را به تصویر می کشند.
این مسابقه حاصل همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت جمهوری خلق چین در تهران است و در آن کودکان و نوجوانان در ۲ رده سنی ۷ تا ۱۱ سال (کودک) و ۱۲ تا ۱۶ سال (نوجوان) شرکت می کنند.
پیش از این، سفارت چین در تهران با همکاری کانون و با برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی در سال ۱۴۰۰ با موضوع «پرواز رویاها» به بهانه المپیک زمستانی در شهر پکن، تجربه موفقی را پشت سر گذاشت و الان نیز با هدف فراهم آوردن زمینه ای برای شناسایی و شکوفایی خلاقیت هنری کودکان و نوجوانان و تحکیم روابط، ارتقاء دوستی و همدلی بین ایران و چین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان را برگزار می نماید.
محورهای موضوعی مسابقه نقاشی «سرزمین افسانه ها»، «خانه ها و خیابان های چین»، «طبیعت و زیبایی های چین»، «آثار باستانی و جاذبه های گردشگری چین»، «مردم چین»، «افسانه های چینی»، «آداب و رسوم و فرهنگ چین»، «کودکان چین»، «هنر و ادبیات چین» و «اشتراک های فرهنگی و تاریخی ایران و چین» اعلام شده است.
بر این اساس کودکان و نوجوانان باید اصل اثر انفرادی و نقاشی شده در سال ۱۴۰۱ خودرا در اندازه نهایت ۵۰ در ۷۰ سانتی متر با تکنیک آزاد و پرهیز از استفاده از تکنیک کلاژ برجسته تا تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۱ (۲۶ نوامبر ۲۰۲۲) به آدرس تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، کنار هتل ورزش، اداره کل آفرینش های ادبی و هنری کانون ارسال نمایند.
بر اساس تقویم اعلام شده، مقرر است دریافت، جمع بندی و ثبت آثار در دبیرخانه تا تاریخ ۱۵ آذر(۶ دسامبر)، داوری آثار۲۰ آذر(۱۱ دسامبر)، اعلام نتیجه و اسامی برگزیدگان ۲۴ آذر (۱۵ دسامبر)، ارسال جوایز و تقدیر از برگزیدگان ۱۰ دی (۳۱ دسامبر)، برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده۱۰ دی (۳۱ دسامبر) تا ۱۰ بهمن (۳۰ ژانویه) و چاپ کتاب آثار برگزیدگان تا ۱۰ دی (۳۱ دسامبر) صورت بگیرد.

منبع: