در گزارش پیلانو مطرح شد؛ نوای عاشورایی موسیقی نواحی محور هفت آوا شد

در گزارش پیلانو مطرح شد؛ نوای عاشورایی موسیقی نواحی محور هفت آوا شد

پیلانو: تهیه کننده برنامه موسیقایی هفت آوا درباره ی این برنامه آگاهی داد که در ادامه رویکرد حمایت و پرداخت به موسیقی نواحی در آن حفظ خواهد شد.

محمود محمودی تهیه کننده برنامه «هفت آوا» که مدتی است از شبکه شما به شبکه نسیم کوچ کرده است در رابطه با تغییرات در این برنامه به خبرنگار مهر بیان نمود: برنامه «هفت ترانه» همزمان با محرم و صفر به شبکه نسیم آمد و بنابراین نامش به «هفت آوا» تغییر نمود. رویکرد هم این بود که در مناسبت های مختلف مثل تاسوعا و عاشورا نغمات محلی مرتبط پخش گردید.
وی افزود: هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نواحی هم قطعات نواحی مختلف را بررسی می کرد. در واقع نخ تسبیح ما در این برنامه عاشورا و محرم و صفر بود چونکه ما با محور این مناسبت ها در هر گوشه ای از ایران نواهای خاص خویش را داریم.
محمودی خاطرنشان کرد: هوشنگ جاوید هم به این می پرداخت که به صورت مثال در قطعه آذری چه سازی و چه موسیقی ای در رابطه با عاشورا دارند، چه کسانی بعنوان آهنگساز یا نوازنده در این عرصه مشهورتر هستند و در سه قسمت به این مسائل پرداخت.
وی افزود: این اتفاق خیلی مورد استقبال واقع شد و بازخوردهای خوبی گرفتیم.
محمودی که تهیه کنندگی «ساعت ۲۵» را هم به عهده داشته است توضیح داد: در «ساعت ۲۵» هم قبلاً چنین کاری را انجام داده ایم موسیقی پخش می کردیم و بعد با کارشناس در رابطه با نوع موسیقی ها، خواننده، آهنگساز و… گفتگو می شد. هر یک از آثار به شکلی معرفی می شد و فقط قصد پر کردن آنتن را نداشتیم.
وی افزود: در همین برنامه هم هوشنگ جاوید در حوزه مسائل مختلفی گفتگو نمود مثلا این روزها در رابطه با موسیقی هنجارشکن صحبت می شود و او به این پرداخت که چرا باید موسیقی گوش دهیم؟ یا موسیقی هنجارشکن و ناهنجار چگونه موسیقی ای است.
تهیه کننده «هفت آوا» در رابطه با تغییرات برنامه متناسب با شبکه نسیم اظهار داشت: ما جلسات مستمری با احمد لنگرودی مدیر گروه تولید شبکه نسیم داشته ایم و فکر کردیم این برنامه باید پوست اندازی داشته باشد که درحال طراحی آن هستیم. بنا داریم برای پنجشنبه و جمعه ها هم ویژه برنامه داشته باشیم. قدم به قدم اتفاقات را طراحی می نماییم تا برنامه قامت شبکه نسیم را به خود بگیرد. برای دو ویژه برنامه آخر هفته که داریم احتمالا مجری دیگری هم اجرا خواهد نمود.
وی همینطور خبر داد: از ربیع الاول به نام «هفت ترانه» بازمی گردیم. روال مسابقه و نظرسنجی هم در برنامه می ماند. همینطور تلاش داریم موسیقی محلی را حفظ نماییم، خوانندگان استان ها را دعوت می نماییم تا اجرای زنده داشته باشند.
محمودی در انتها در رابطه با جشنواره نوترانه که اقبال زیادی در شبکه شما پیدا کرد هم اظهار داشت: آرزو داریم که جشنواره نو ترانه هم ادامه پیدا کند که از دغدغه های اقای لنگرودی هم بود.