دیدار وزیر ارشاد با 2 رتبه برتر کنکور هنر

دیدار وزیر ارشاد با 2 رتبه برتر کنکور هنر

پیلانو: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با دو رتبه برتر کنکور هنر به این مساله اصرار کرد که ˮآموزش گام به گام هنر در نقاط مختلف کشور باید به مرحله ای برسد که هنرآموزان با دریافت مجوز موسسات هنری سبب تقویت اقتصاد هنر محل سکونت خود شوند و از سویی به اشتغال زایی کمک کنند.ˮ
به گزارش پیلانو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ با اعلان اینکه توسعه آموزش هنر با رویکرد عدالت فرهنگی از اولویت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره ی جدید محسوب می شود، اظهار داشت: فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگ و هنر در مناطق کم برخوردار نیز به همین دلیل ریل گذاری شده است.
اسماعیلی امروز یکشنبه، ۱۳ شهریور ماه در جلسه ای ضمن تقدیر از دو رتبه برتر کنکور هنر از هنرستان های هنرهای زیبا و یک هنرمند پیشکسوت، از پانزده عنوان کتاب درسی رشته های مهارتی بخش فرهنگ و هنر رونمایی نمود.
وزیر ارشاد در این نشست با اعلان اینکه موضوع توسعه هنرستان های هنرهای زیبا در دستور کار وزارت فرهنگ در دوره ی جدید قرار دارد، اشاره کرد: معتقدیم در مراکز استان و شهرهای بزرگ باید حداقل یک هنرستان پسرانه و یک هنرستان دخترانه فعال باشد، بر این اساس از شروع فعالیت دولت مردمی، ۹ هنرستان جدید افتتاح شده است.
وی افزود: توسعه آموزش هنر با رویکرد عدالت فرهنگی از برنامه های اصلی وزارت فرهنگ بشمار می رود و به همین دلیل آموزش رایگان هنری ذیل فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگی هنری در مناطق کم برخوردار، به انجام می رسد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخر به موضوع آموزش هنر در دبیرستان ها اشاره نمود و اظهار داشت: وزارت فرهنگ از طرح توسعه هنر در دبیرستان ها با شعار «هر دانش آموز یک هنر» پشتیبانی می کند تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش، آموزش هنر در دبیرستان ها تقویت شود.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، قبل از سخنان وزیر فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری، کیاناز شاطریان و اردوان صفرپور، دو رتبه برتر کنکور هنر را معرفی نمود که هر دو در هنرستان های هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ تحصیل کرده اند. همین طور در حاشیه این جلسه، حسین نیک طلب، هنرمند پیشکسوت اثر تازه خود با موضوع «طراحی صلوات خاصه امام رضا(ع)» با عقیق و فیروزه را رونمایی نمود.

منبع: