پیگیری مهر؛ برنامه های مدون موزه هنرهای معاصر تهران چه شد؟

پیگیری مهر؛ برنامه های مدون موزه هنرهای معاصر تهران چه شد؟

پیلانو: پیلانو: در صورتیکه رییس پیشین موزه هنرهای معاصر تهران درباره ی برنامه های مدون این موزه سخن گفته بود، الان موزه هنرهای معاصر تهران برنامه های مقطعی را برگزار می نماید.

خبرگزاری مهر- سرویس هنر- آزاده فضلی: موزه هنرهای معاصر تهران پس از بازگشایی مجدد (پس از مرمت) در بهمن ماه ۱۳۹۹، برنامه ها و فعالیت هایش را در چند حوزه از سر گرفت که در گفتگویی با رییس وقت موزه هنرهای معاصر توضیحات کاملی در این مورد ارائه شد که می توانید مشروح آن را اینجا بخوانید.
بر این اساس، موزه هنرهای معاصر تهران بعد از بازگشایی مجدد در بخش نمایشگاهی (دو رویکرد مبتنی بر نمایشگاه از آثار گنجینه و نمایشگاه های مبتنی بر آرشیوهای پژوهشی)، برنامه های سینمایی، برنامه های معماری و برنامه های «نیو مدیا» فعالیتهای خودرا در سال ۱۴۰۰ شروع کرد اما بعد از آنکه برای موزه حواشی پیش آمد و رییس موزه تغییر نمود، برنامه های این بزرگترین و با اهمیت ترین مرکز هنرهای تجسمی کشور نیز دستخوش تغییر شد و حتی برنامه هایی مثل نمایش فیلم در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران اصلاً محقق نشد!

عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ی برنامه ها و برنامه نمایشگاه های موزه هنرهای معاصر تهران پس از انتصاب عباد رضا اسلامی بعنوان ریاست این موزه، به خبرنگار مهر اظهار داشت: با عنایت به تعامل مرکز با موزه، اطلاع دارم برنامه های خیلی خوب و مدونی در موزه هنرهای معاصر تهران درحال طراحی است که به زودی رسانه ای خواهد شد. هم اکنون نیز نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» که حدودا دو ماه از افتتاحش می گذرد و تا اول مهرماه نیز ادامه خواهد داشت، بسیار فاخر است و برای نخستین بار چنین نمایشگاهی را شاهدیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه های نمایشگاهی موزه هنرهای معاصر تهران همچون گذشته که سالانه برنامه ریزی شده است، خواهد بود یا خیر، بیان نمود: به جهت تعدد فعالیت ها و پیشنهاداتی که وجود دارد، برنامه ها را در حد و اندازه موزه هنرهای معاصر و مقطعی در نظر می گیریم.
سهرابی همین طور درباره ی برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر تهران نیز اظهار داشت: فصل دوم نمایشگاه «آینه در آینه» که سال قبل در جریان «تجسمی فجر» در موزه برگزار شد، با تغییری در موضوع آن، در موزه هنرهای معاصر تهران و با نمایش آثاری مرتبط برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه از بابت حشرات دیده شده در بعضی آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران جای نگرانی وجود ندارد، اظهار نمود: این مورد مسأله ای پیچیده نیست و رفع خواهد شد و شما و جامعه هنری نباید نگران چنین اتفاقی باشند، چونکه این مورد دغدغه جدی رییس موزه، بنده و آقای سالاری است. همچنین، بعد از مرحله اول سم پاشی، مراحل بعدی سم پاشی نیز صورت گرفت.
مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخر در پاسخ به این که آیا این نوع سم پاشی کارساز خواهد بود یا خیر، اظهار داشت: این سم پاشی، سم پاشی عادی نیست و چون با پیشینه و مطالعه صورت گرفته و توسط کارشناسان و متخصصان پیشنهاد شده است، جای نگرانی وجود ندارد.
به گزارش پیلانو به نقل از مهر، رییس جدید موزه هنرهای معاصر تهران بنا به اعلام روابط عمومی این موزه، قرار بود روز سوم مردادماه به همراه خبرنگاران رسانه ها از نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» بازدید کند و خبرنگاران نیز بعد از مدتی که وی بعنوان ریاست موزه منصوب شده، با آنها گپ و گفتی داشته باشد که البته به علت بیماری وی، محقق نشد.
هرچند دیدار خبرنگاران داخلی که همیشه پیگیر وضعیت و شرایط موزه هنرهای معاصر هستند، محقق نشد اما روز اول شهریورماه از طرف روابط عمومی این مرکز خبر رسید که رییس موزه روز ۳۱ مردادماه با خبرنگاران رسانه های خارجی دیداری داشته است و او همینطور در سخنانی حضور و همراهی رسانه ها را یک ضرورت قلمداد کرده است!