منوچهر انصاری را در کنار فریدون ناصری به خاک سپردند

منوچهر انصاری را در کنار فریدون ناصری به خاک سپردند

پیلانو: منوچهر انصاری ـ نوازنده ویولن و موسیقیدان ـ که روز گذشته (21 مرداد ماه) در سن 76 سالگی بر اثر ابتلاء به کرونا درگذشت، بامداد امروز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.
مسعود نظر ـ نوازنده ویلنسل، آهنگساز و سرپرست ارکستر «ارف» با بیان خبر خاکسپاری منوچهر انصاری فقید، طی جملاتی کوتاه درباره ی این هنرمند به ایسنا بیان کرد: «امروز ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ پیکر استاد بزرگ موسیقی منوچهر انصاری، بعد از تحمل بیماری در بیمارستان «فرهیختگان» و سختی بسیار، در کنار رهبر ارکستر سمفونیک تهران، فریدون ناصری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت.
به یاد می آورم نزدیک به ۴۰ سال پیش که جوانی بودم، وارد ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت الله سنجری شدم. بعد از گذشت مدتی به سبب تعطیلی ارکستر مجلسی تلویزیون ملی، بیشتر نوازندگان این ارکستر به ارکستر سمفونیک تهران ملحق شدند؛ درست زمانی که استاد سنجری کسالت داشته و دیگر قادر به رهبری نبودند.»
او افزود: «در همان زمان رهبری ارکستر را استاد نادر مرتضی پور به عهده گرفتند و منوچهر انصاری کنسرت مایستر ارکستر بودند و به خاطر شخصیت والا، تکنیک عالی و معلومات بسیار در حوزه موسیقی کلاسیک، بسیار بسیار شایسته این مقام بودند و سالهای سال در این پست انجام وظیفه کردند.
دوستی و همکاری من با ایشان از همان سال ها شروع شد. بعد از آن وارد ارکستر ملی ایران به رهبری استاد ارجمندم جناب آقای فرهاد فخرالدینی شدم و بیشتر با منوچهر انصاری آشنا شدم. ایشان به عنوان کنسرت مایستر ارکستر ملی همیشه حضور پررنگ داشتند و در سفرهای گوناگون موجب آبرو و افتخار کشورمان بودند. اخلاق نیک این مرد، تواضع، فروتنی، کاربلد بودن و باسواد ایشان بود که حتی به چند زبان همچون انگلیسی، فرانسه و ایتالیایی مسلط بودند. روحش شاد و نامش در تاریخ موسیقی این سرزمین مانا باشد.»
سمت چپ منوچهر انصاری، سمت راست مسعود نظر