جلسه مدیران ارشاد با مسئولان آموزش و پرورش؛ کتاب های درسی هنر مقاطع مختلف تحصیلی به روز رسانی می شوند

جلسه مدیران ارشاد با مسئولان آموزش و پرورش؛ کتاب های درسی هنر مقاطع مختلف تحصیلی به روز رسانی می شوند

تالیف، تصحیح و بروزرسانی کتب درسی هنر در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در یک جلسه مشترک میان مدیران وزارت ارشاد و وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پیلانو به نقل از دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری، در جلسه مشترک مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، موضوع تالیف و تصحیح و به روز رسانی کتب درسیِ هنر مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه که با حضور محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس بیات مدیرکل آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش انجام شد درباب کتب درسی رشته های هنری بحث و تبادل نظر شد.
در این جلسه اسماعیلی اظهار داشت: آموزش به عنوان زیربنای امور هنری از جایگاه بالایی برخوردارست و بر این اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع توسعه مراکز آموزش هنر همچون هنرستان های هنرهای زیبا و آموزشگاه های هنری را در دستور کار دارد. در این جهت تعامل و همکاری بین ۲ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد که در وضعیت فعلی فضای مثبت کاری بین ۲ دستگاه به وجود آمده که باید از این فرصت استفاده نمود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری اضافه کرد: ۶ رشته هنری در هنرستان های هنرهای زیبا و حدود ۳۰ رشته هنری در زمینه کاردانش در مراکز مهارتی آموزش داده می شود که لطمه شناسی و بروزرسانی منابع و کتب درسی این رشته ها از ضروریات است که باید با همکاری ۲ دستگاه انجام گیرد.
اسماعیلی اشاره کرد: ۵۷ هنرستان هنرهای زیبا با بیش از ۶۰۰۰ هنرجو در زمینه فنی حرفه ای و حدود ۲۰۰۰ مرکز مهارتی با بیش از ۳۰، ۰۰۰ هنرجو در زمینه کاردانش فعالیت می نمایند که باید برنامه ریزی دقیقی جهت ارتقای کیفیت آموزش در این مراکز صورت پذیرد.
در ادامه بیات مدیرکل آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش درباب پشتیبانی از هنرستان های هنرهای زیبا در حوزه تامین مکان و مدرسین دروس عمومی همچون گذشته اقدام می کند و تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جهت سیاستِ کاری ماست.
بیات اشاره کرد: با تشکیل کارگروه مشترک بین ۲ دستگاه مسائل بین بصورت مستمر رصد، پیگیری و حل و فصل شود و ما دراین زمینه آمادگی کامل داریم. این در حالی است دروسی که منبع و کتاب ندارند خصوصاً در دروس رشته موسیقی باید برای تالیف کتب آن اقدام نمود و سایر کتب درسی نیز بروزرسانی شود.
مدیرکل آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش عنوان کرد: پیشنهاد ما این است در سایر رشته های فرهنگی همچون نویسندگی و ادبیات، روزنامه نگاری و خبرنگاری، چاپ و نشر و … لازم است نیازسنجی لازم از شوی وزارت ارشاد انجام و در صورت لازم رشته های جدید ایجاد شود.
در اختتام قرار شد کارگروه مشترک بین دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش تشکیل و تالیف و تصحیح کتب درسی را با جدیت پیگیری و اجرائی کند.