لیزو عبارت تحقیرآمیز آهنگ جدیدش را حذف نمود

لیزو عبارت تحقیرآمیز آهنگ جدیدش را حذف نمود

ملیسا ویویان جفرسن با نام هنری «لیزو» ـ خواننده و رپر امریکایی ـ کلمات تحقیرآمیز قطعه جدید خودرا که به افراد دارای معلولیت برمی گردد، حذف می کند.
به گزارش پیلانو به نقل از گاردین، این ستاره پاپ می گوید که هیچگاه قصد نداشته زبانی تحقیرآمیز را ترویج کند و به همین جهت بعد از چندین روز مورد نقد عمومی قرار گرفتن، قطعه جدید خویش را با حذف عبارات توهین آمیز به افراد دارای دایپلژی اسپاستیک (نوعی فلج مغزی) بازنویسی و آنرا باردیگر منتشر خواهد نمود.
«گرررلز» که جدید ترین تک آهنگ آلبوم در دست انتشار این هنرمند است، جمعه ـ ۲۰ خرداد ماه ـ منتشر گردید.
باآنکه که ترانه های این پاپ استار به ترویج باور و دوست داشتن خود مشهور است، ولی ورس ابتدایی آهنگ جدید او دارای عبارتی تحقیرآمیز متوجه افراد دایپلژی اسپاستیک است.
این آهنگ حدودا بلافاصله بعد از انتشار توسط طرفداران و حامیان معلولیت مورد انتقاد قرار گرفت و مخاطبان با انتشار توئیت و تیک تاک، ماهیت و تاریخچه توهین آمیز این اصطلاح را توضیح دادند.
لیزو در واکنش به انتقادها گفته است: «اینکه در آهنگ جدیدم کلمه ای توهین آمیز وجود دارد توجه من را جلب کرده است. بگذارید یک مساله را شفاف سازی کنم: هیچگاه قصد نداشته ام زبانی تحقیرآمیز را ترویج کنم. بعنوان یک زن چاق و سیاهپوست در امریکا، تاکنون با کلمات تحقیرآمیز زیادی رو به رو شده ام. پس می دانم که یک کلمه تا چه حد می تواند قدرت داشته باشد.»