معرفی هیات داوران هشتمین جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ

معرفی هیات داوران هشتمین جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ

به گزارش پیلانو اسامی هیات داوران هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلمهای ایرانی در زوریخ ارائه شد.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، هیات داوران هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلمهای ایرانی در زوریخ در سه بخش فیلمهای داستانی، مستند و فیلم کوتاه عرضه شدند.
در این دوره از جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ در بخش فیلمهای بلند داستانی، داوران جشنواره را اشتفان هوپت کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیهکننده مستقل سوییسی که سابقه دریافت جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطب های بخش پانورامای جشنواره برلین ۲۰۱۴ را در کارنامه دارد در کنار سوفیا روبیشونگ مدیر تولید و تهیه کننده سوییسی، دنیل ویگاند استادیار مطالعات سینما در دانشگاه زوریخ، هلن آشرلی روزنامه نگار و سردبیر مهم ترین مجله در ارتباط با زنان در کشور سوییس با نام «آنابل» و تامارا میلوشویچ کارگردان و مستندساز اهل کشور آلمان می سازند.
در بخش فیلمهای کوتاه جشنواره، ماتیلدا کاساری کارگردان جوان ۲۵ ساله سوییسی که سابقه ساخت چندین فیلم کوتاه دانشجویی را دارد در کنار آنا شیو مستندساز ۲۷ ساله سوییسی که اخیرا مستند «اِستر» را ساخته است و جولیوس ویگل فیلمساز آلمانی، فیلمهای کوتاه فستیوال را داوری می کنند.
در بخش مستند بلند جشنواره هم ژنی آلوشی مستندساز اهل کشور آلبانی، لوین ویت سینماگر ۲۸ ساله سوییسی که سابقه فیلمنامه نویسی و دستیاری کارگردان را دارد و خوآن رودریگز سالازار فیلمبردار کلمبیایی هیات داوران را می سازند.
هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس به دبیری یدالله داج روز ۲۶ می (۵ خرداد) شروع می شود و تا اول ژوئن ۲۰۲۲ (۱۱ خرداد ۱۴۰۱) ادامه می یابد.