موسیقی فجر ۳۷ در آینه مهر؛ اجرای سرودهای انقلابی در جشنواره موسیقی فجر

موسیقی فجر ۳۷ در آینه مهر؛ اجرای سرودهای انقلابی در جشنواره موسیقی فجر

بخش جنبی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در روزهای برگزاری این رویداد موسیقایی میزبان اجرای شش سرود مختلف در پهنه فرهنگ و هنر رودکی خواهد بود.

به گزارش پیلانو به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، در بخش جنبی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر ۶ اجرا در بخش سرود، آثار خویش را در پهنه رودکی عرضه می دهند.
در نخستین اجرا گروه «نور مشکات» به سرپرستی محمدرضا عابدی که از سال ۱۳۹۱ و از ۲۳ نوجوان ۱۱ تا ۱۶ سال تشکیل شده است روی صحنه خواهد رفت. این گروه تا کنون موفق به کسب دو رتبه اولی در مسابقات سرود کشور شده و ده ها سرود را تولید و بازخوانی کرده است. همینطور این گروه تا پیش از این موفق به ۲۰۰ اجرای تلویزیونی، خیابانی شده است.
اجرای این گروه در تاریخ ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایرامی، برگزار می شود.
اجراهای دیگر را گروه سرود شهید فرجی به سرپرستی حسین نصیری در ایام ۲۳ و ۲۵ بهمن برگزار می نماید. این گروه از سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و از مقطع ابتدایی شروع به کار کرده و الان اعضای آن در مقاطع راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. این گروه در اجراها و مراسم مختلف و مسابقات فرهنگی متعدد شرکت داشته و تابحال ۸۵ اثر تولید کرده است.
گروه سرود فرزندان ایران هم در ایام ۲۴ و ۲۶ بهمن ماه و شب اختتامیه جشنواره موسیقی فجر، جمعه ۲۹ بهمن، اجراهایی را روی صحنه می برد. سرپرستی این گروه که از گروههای باسابقه سرود در تهران است و از دختران و پسران نوجوان تشکیل شده است را مهرداد سعیدا برعهده دارد. این گروه در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر برخی از سرودهای انقلابی را اجرا خواهد نمود. گروه فرزندان ایران پیش از این ضمن برگزاری اجراهای مختلف در برنامه های گوناگون، موفق به کسب رتبه های مختلف در جشنواره های سرود شده است.

منبع: