با انتشار فراخوان؛ یک ساز الکترونیک در موسیقی نواحی موضوع یک جشنواره شد!

با انتشار فراخوان؛ یک ساز الکترونیک در موسیقی نواحی موضوع یک جشنواره شد!

پیلانو: یکی از پژوهشگران و نوازندگان شناخته شده موسیقی نواحی جنوب کشورمان از برگزاری یک جشنواره با محوریت یک ساز الکترونیک تازه اختراع شده آگاهی داد.

به گزارش پیلانو به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، محسن شریفیان نوازنده نی انبان ایرانی از برگزاری نخستین دوره جوایز لیانیک در زمستان ۱۴۰۰ آگاهی داد.
این آهنگساز بوشهری در ۳۰ دی سال قبل برای اولین بار از نی انبان الکترونیک ایرانی با نام «لیانیک» که حاصل پژوهش و همکاریاش با یک تیم مهندسی بود، رونمایی نمود و الان بر آن شده است تا بعد از گذشت یک سال از راه اندازی خط تولید این ساز و باتوجه به استقبال علاقمندان به نواها و آواهای جنوبی از لیانیک (نی انبان الکترونیک) بمنظور ارتقای کیفی نحوه نوازندگی با این ساز و تشویق هنرمندان و هنرجویان برای اشتراک تجربیات و پرورش استعدادها و توانایی هایشان، نخستین رویداد «جوایز لیانیک» را برگزار کند.
این پژوهشگر موسیقایی، نوآوری و ایده پردازی در آهنگسازی، اجرا، تلفیق و حفظ موسیقی بومی را از دستاوردهای این رویداد هنری بر شمرد و اظهار داشت: جوایز لیانیک به طور نقدی و برای ۴ اثر برگزیده در نظر گرفته شده است. علاقمندان جهت شرکت در این رقابت، مهلت دارند آثار خود به طور یک ویدیوی یک دقیقه ای را از ۳۰ دی تا ۱۰ بهمن به اشتراک گذارند.
وی اضافه کرد: آثار ارسالی توسط هیأت داوران متشکل از محسن حیدریه، قاسم احمدی زاده(خارگی)، اصغر جاشویی، ایمان سیاه پوشان و بابک شهرکی و در بخش جوان توسط ساناز یوسفی، لیانا شریفیان، مجتبی شکوهی، رسول نصیری و بردیا بهرام نژاد داوری و سپس باتوجه به رأی بازدیدکنندگان انتخاب خواهند شد. محسن شریفیان دبیر این جشنواره از لیانیک بعنوان نخستین ساز الکترونیک موسیقی نواحی ایران یاد می کند که باتوجه به تحولات جهان معاصر و پیشرفت های دنیای دیجیتال جدید می تواند آغازگر راهی نو در زمینه موسیقی و عرضه آن به مخاطبان باشد.

منبع: