جزئیات برنامه سرو ایرانی در فرهنگسرای نیاوران تشریح شد

جزئیات برنامه سرو ایرانی در فرهنگسرای نیاوران تشریح شد

به گزارش پیلانو فرهنگسرای نیاوران رویداد سرو ایرانی را که ادای احترام هنرمندان به شهید سپهبد سلیمانی است از ۱۳ تا ۱۷ دی برگزار می نماید و درخت سروی به یاد آن شهید در فرهنگسرای نیاوران کاشته می شود.

به گزارش پیلانو به نقل از ستاد برگزاری این رویداد، ابوالفضل همراه رئیس فرهنگسرای نیاوران ضمن اشاره به نام رویداد هنری «سرو ایرانی» اظهار داشت: نام این رویداد را ویژه برنامه هنری «سرو ایرانی» گذاشتیم که برگرفته از نماد و سمبل درخت سرو ایرانی ها است چونکه درخت سرو در تاریخ نشان دهنده استقامت و مقاومت ایرانی ها بوده است. بعد از انتخاب عنوان دیدیم بهترین آیتمی که می توانیم به معرض تماشا بگذاریم، هنرهای تجسمی است که می توانست در چارچوب یک نمایشگاه برای مخاطبان عرضه شود. آثار متفاوتی را که طی ۲ ساله گذشته کار شده بود شناسایی کردیم و آثاری را هم مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر به هنرمندان سفارش داده بودند که آنها را هم در کنار این آثار به تماشا گذاشتیم. در نهایت نمایشگاه آثار تجسمی سرو ایرانی را با بودجه ای خیلی کم در حد فرهنگسراهای شهرداری و یک مراسمی که در مساجد برگزار می شود در فرهنگسرای نیاوران از تاریخ ۱۳ دی تا ۱۷ دی برگزار خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: ناگفته نماند با عنایت به رایزنی هایی که شده بعضی از ارگان ها در حد بضاعتشان به ما کمک کردند همچون سازمان اقتصادی کوثر، شرکت زمزم، شهرداری منطقه یک، ولی برگزارکننده اصلی این برنامه فرهنگسرای نیاوران به نیابت از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی است.
همراه در مورد بخش های مختلف این رویداد توضیح داد: این نمایشگاه شامل نقاشی، خوشنویسی، عکس، پوستر حدود بیشتر از صد اثر هنری را شامل می شود. در خلال ۵ روز زمان نمایشگاه ما تلاش کردیم از تعدادی هنرمندان شاخص هم در چارچوب ایجاد ورکشاپ های هنری حوزه نقاشی و خوشنویسی هم بهره ببریم و طی این ۵ روز ۵ هنرمند نقاش و ۳ هنرمند خوشنویسی صاحب نام در این رویداد حضور به هم خواهند رساند و آثاری را خلق می کنند و در کنارشان هم مخاطبان می توانند با هنرمندان به بحث و گفتگو و تبادل نظر بپردازند و در نهایت برای این ویژه برنامه هنری یک مراسم افتتاحیه با حضور مسئولین و هنرمندان پیشکسوت و شاخص در نظر داریم. در این مراسم برنامه هایی چون پرده خوانی محسن میرزاعلی، آیتم های نمایشی، موسیقی و شعرخوانی شاعرانی مانند علیرضا قزوه و عبدالجبار کاکایی و قادر طهماسبی را هم خواهیم داشت. در ادامه برنامه، به صورت نمادین یک درخت سرو در فضای فرهنگسرای نیاوران کاشته خواهد شد و پلاک می خورد و به نام این سردار بزرگ رشد و توسعه خواهد داشت که این اتفاق توسط فرزندان شهدای مدافع حرم صورت خواهد گرفت.
وی در مورد برگزاری اختتامیه این برنامه اظهار داشت: مراسم اختتامیه ای هم با حضور هنرمندان پیشبینی کرده ایم که این مراسم هم شامل ویژه برنامه ها و آیتم های مختلف می شود از برنامه موسیقی با خوانندگی محمدرضا معتمدی است.
همراه در انتها اظهار داشت: خبر خوب برای مخاطبان این است که طی قولی که از جناب آقای سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفتیم این برنامه همه ساله به صورت ویژه ای با انسجام و امکانات بهتر و بیشتر برگزار می شود. البته تمام تلاشمان این است که در سالهای آتی این رویداد را با حضور بیشتر مردم و علاقه مندان برپا نماییم و از شرکت علاقه مندان در حوزه های مختلف هنری با مبحث شهادت شهید بزرگوار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بهره ببریم.

منبع: