جزئیات رویداد هنری بین المللی ام المقاومه تشریح شد

جزئیات رویداد هنری بین المللی ام المقاومه تشریح شد

پیلانو: رویداد بین المللی ام المقاومه با مشارکت حوزه هنری، سازمان زیباسازی و مؤسسه فرهنگی هنری ماهد در روزهای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سردارسلیمانی و ابومهدی المهندس در کربلا انجام می شود.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نشست خبری رویداد بین المللی «ام المقاومه» با حضور علی فروزان فر رییس حوزه هنری استان تهران، قادری رییس زیباسازی استان تهران، مرتضی علایی مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری «ماهد» و محمد روح الامین به نمایندگی از هنرمندان و تعدادی از اصحاب رسانه در مجموعه «سرچشمه تهران» اجرا شد.
علایی ضمن خیرمقدم به خبرنگاران و میهمانان حضور در جلسه اظهار داشت: این رویداد با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی ابومهندس تقارن پیدا کرده که نشان از مظلومیت آن بزرگواران است. در کربلای معلی و نجف اشرف بصورت آثار زنده تولید می شود که در بخش های خوش نویسی، نقاشی خط، نگارگری، مینیاتور و گرافیک در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.
وی اضافه کرد: این رویداد شکل تزئینی ندارد، بلکه تمام هدف ما این است تا به آن وجه کارکردی دهیم. چون عموماً کارهای تزئینی جریان سازی و تأثیرگذاری لازم را به همراه ندارد.
دبیر «ام المقاومه» اظهار داشت: سرداران مقاومت به تبعیت از الگوی خود حضرت زهرا (س) مظلوم هستند و در هنر نیز این مظلومیت به خوبی قابل مشاهده می باشد. برای همین جوانان عاشق دوده در این رویداد تلاش خواهند کرد تا از میزان چنین مظلومیت هایی کاسته شود، البته سازمان زیباسازی شهرداری تهران و حوزه هنری به ما در برگزاری این رویداد کمک شایان توجهی کرد.
دبیر جشنواره «ام المقاومه» با اعلان اینکه ۳۰ هنرمند در این رویداد هنری حضور خواهند داشت، بیان کرد: خوش نویسی، نقاشی خط، گرافیک، مینیاتور و نگارگری، عرصه هایی هستند که در آن آثار به نمایش درخواهند آمد. البته بخش های مورد نظر در دوره های بعد افزایش خواهند یافت، چون معتقدیم معنای مقاومت به اندازه ای گسترده است که می تواند تمامی حوزه های هنر را در برگیرد.
وی اضافه کرد: از یک سری از اساتید هم دعوت شده است. در آخر قسمتی از آثار هنرمندان را به موزه کربلای معلی و نجف اشرف تقدیم خواهیم کرد. امید است این یک مسیر جریان ساز شود. وجه تسمیه نام گذاری «ام المقاومه» این است که «ام» یعنی «ریشه»، «مادر» که به حق مادر تمام شهدا حضرت زهرا (س) هستند. مدلول مقاومت هم مشخص است.
مدیر مجموعه «ماهد» با اعلان اینکه آثار این رویداد در فضاهای شهری نیز به نمایش در خواهد آمد، تاکید کرد: به جهت اینکه بتوانیم مخاطب بیشتری را مدنظر قرار دهیم، با یاری سازمان زیباسازی شهرداری آثار به نمایش درآمده در این رویداد در فضاهای شهری به نمایش در خواهد آمد. همین طور حوزه هنری نیز بواسطه ابزاری که در اختیار دارد ما را در این امر یاری خواهد رساند.
محمد روح الامین طراح نشان «ام المقاومه» نیز در این جلسه اظهار داشت: امید داریم که آثار خوبی تولید شود و از همه مهم تر دیده شود. آثار ما هرچند کوچک، باید تأثیرگذار باشد.
رویداد بین المللی تولید آثار «ام المقاومه» با مشارکت حوزه هنری، زیباسازی شهرداری تهران و مؤسسه فرهنگی و هنری «ماهد» در روز ۲۴ و ۲۵ آذرماه در کربلای معلی و ۲۶ و ۲۷ آذرماه سال جاری در صحن فاطمه زهرا (س) نجف اشرف در رشته های نقاشی، مینیاتور، خطاطی بصورت زنده برگزار می شود و در پایان، آثار هنرمندان به موزه های حرمین شرفین و فضاهای شهری تقدیم می شود.
رویداد بین المللی «ام المقاومه» با مشارکت حوزه هنری، سازمان زیباسازی و مؤسسه فرهنگی هنری ماهد در روزهای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سردارسلیمانی و ابومهدی المهندس در کربلای معلی و نجف اشرف از ۲۴ تا ۲۷ آذرماه انجام می شود.

منبع: