ساخت سردیس های ظریف، یاحقی و بنان به کجا رسید؟

ساخت سردیس های ظریف، یاحقی و بنان به کجا رسید؟

در تیرماه سال جاری فاضل جمشیدی ـ خواننده آواز ایرانی ـ در گفت وگویی با ایسنا از مشارکت بخشی از هنردوستان با سازمان زیباسازی شهر تهران در جهت طراحی، ساخت و نصب سه نیم چهره دیواری بنام اساتید بزرگ موسیقی همچون غلامحسین بنان، پرویز یاحقی و هوشنگ ظریف در ابتدای دو خیابان در کنار «موزه موسیقی ایران» و یک خیابان در منطقه ظفر دستگردی تا آخر شهریور در شهر تهران اطلاع داده بود.
حال با گذشت بیشتر از دو ماه از زمان اعلام شده برای نصب این سردیس ها و عملی نشدن این وعده، فاضل جمشیدی درباره آخرین روند اجرایی شدن این طرح به ایسنا توضیح می دهد که «به دنبال مصوبه شورای شهر تهران در خصوص نامگذاری سه خیابان بنام سه هنرمند بزرگ موسیقی ایرانی و بعد از آن برگزاری یک جلسه مهم در موزه موسیقی در زمان حیات زنده یاد علی مرادخانی با حضور دکتر حق شناس، مرتضی کاظمی، حمیدرضا نوربخش، عباس سجادی و فاضل جمشیدی، مقرر شد که اعتباری به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان از راه «خانه موسیقی» در اختیار طراح و سازنده قرار گیرد.»
به قول فاضل جمشیدی، عملی شدن این وعده مشارکت بخشی از جامعه و علاقه مندان به «فرهنگ و هنر» را با خود دارد. همینطور تمام مراحل اداری از مکاتبات او به خانه موسیقی و شورای شهر، سازمان زیباسازی شهر تهران و مراحل ارجاع از دکتر برزین ضرغام ـ مدیرعامل وقت زیباسازی ـ و طرح در هیئت مدیره و ارجاع به مؤسسه هنری زیر نظر «زیباسازی» انجام شده است.
او می گوید: تنها به دلیل تغییر مدیرعامل این سازمان، فرایند و تکمیل اداری متوقف شده است. این در شرایطی است که خانواده های بنان، ظریف و یاحقی طی نامه ای روشن، صریح و گله آمیز به نهاد موسیقی دانان خانه موسیقی از فشار افکار عمومی و لزوم نهایی شدن این مصوبه یک ساله گفته اند. تمام پیگیری های من از خانه موسیقی و زیباسازی تنها در حد تأیید شفاهی، وعده وعید و قول و بدون سرانجام گذشته و تابحال فشارها و تاکیدات و حتی فشار افکار عمومی و خانواده این سه هنرمند اثری بر ایجاد تحرک بیشتر از جانب سازمان زیباسازی نداشته است.
بر طبق این گزارش، در جهت این طرح همینطور مرداد ماه سال جاری و همزمان با سالروز تولد ابراهیم قنبری مهر، سردیس این هنرمند در بوستان «شقایق مهر» نصب گردید.

منبع: