نقاشی های غارت شده حراج می شوند

نقاشی های غارت شده حراج می شوند

سه تابلو نقاشی متعلق به استادان قدیم نقاشی که در دوران جنگ جهانی دوم غارت شده اند در کریستیز به مزایده گذاشته می شوند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، سه تابلو نقاشی غارت شده در دوران جنگ جهانی دوم همچون یکی از نقاشی های «ال گرکو» هنرمند چیره دست اسپانیایی در جریان حراجی آثار استادان قدیم نقاشی کریستیز در هفتم دسامبر به مزایده گذاشته خواهند شد.
این سه تابلو نقاشی چند سال پیش به وارثان «جولیوس و کامیلا پریستر» زوجی که مالک اصلی آنها بودند تحویل داده شد؛ این یعنی این آثار هنری بیش از هفت دهه بعد از آنکه توسط نازی ها مصادره شدند به دست وارثان اصلی شان رسیدند.
«پریستر» و همسرش مجموعه ای متشکل از بیش از ۸۰ تابلو نقاشی استادان قدیم همچون آثار «پل روبنس»، «آنتونی ون دایک» و «فرانس هالس» را جمع آوری کردند.
نقاشی که از «ال گرکو» به مزایده گذاشته خواهد شد تابلو نقاشی به نام «پرتره یک جنتلمن» است که به سال ۱۵۷۰ متعلق می باشد و مردی در لباس سیاه را به تصویر می کشد که به مخاطب نگاه می کند. انتظار می رود این نقاشی در حراجی پیش رو به قیمتی بین ۶۹۰، ۰۰۰ تا ۱.۷ میلیون دلار به فروش برسد. «ال گرکو» این نقاشی را در اوایل دوران فعالیتش بعنوان نقاش و قبل از آنکه خلق نقاشی های مذهبی که برای آنها معروف است را شروع کند، خلق کرده است.
تابلو نقاشی اثر «امانوئل دی ویت»

منبع: