مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری: کفشچیان مقدم موج تازه ای در اجرای نقاشی های دیواری رقم زد

مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری: کفشچیان مقدم موج تازه ای در اجرای نقاشی های دیواری رقم زد

به گزارش پیلانو مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در پیامی درگذشت اصغر کفشچیان را تسلیت گفت و از روزهای دور همکاری با این هنرمند گفت.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، اصغر کفشچیان مقدم، هنرمند نقاش، پژوهشگر و مدرس دانشگاه امروز، نوزدهم مهرماه بر اثر عوارض ناشی از ابتلاء به کرونا درگذشت.
سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به دنبال درگذشت این هنرمند و پیشکسوت هنرهای تجسمی در پیامی به جامعه هنری تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
«انا لله و انا الیه راجعون
تا مژه بستیم، قیامت رسید …
خبر درگذشت ناباورانه دوست، برادر و همراه سالهای دور، حاج اصغر کفشچیان مقدم بسیار تلخ است و جانکاه. آغاز همنشینی و رفاقت با آن استاد سفرکرده به حضور همزمانمان در دانشکده هنرهای زیبای تهران برمی گردد. شکل گیری نخستین گروه کاریکاتور پس از انقلاب با عنوان کاسنی، زمینه را برای فعالیتهای موثر در این عرصه در عرصه بین الملل فراهم نمود. کفشچیان مقدم با ایده های بکر و خلاقانه، موج تازه ای در اجرای نقاشی های دیواری را از ورزشگاه جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران تا مناطق جنگی را با مبحث ارزش های انقلاب رقم زد. تجربه سفرهای معنوی و هنری با آن استاد، چه در جبهه های دفاع مقدس و چه در مسافرت حج و سفرهایتحصیلی و کاری، همواره دلنشین و خاطره انگیز بود.
استاد کفشچیان مقدم با کسب دو دکترا از مهم ترین دانشگاه های هنری در فرانسه، نشان داد که تصمیم و علاقه وافری به تعمیق وگسترش هنر و شناخت بیشتر از پیش ریشه های اصیل این مرز و بوم داشته و دغدغه مشهودی در انتقال تجربیات و علوم خود به جوانان دارد.
بدون شک فقدان حضور و حیات این هنرمند برجسته، خسرانی جبران ناپذیر برای جامعه هنری به حساب می آید.
امید که در حیات ابدی، مورد رحمت واسعه الهی قرار گیرد. روحش شاد و یادش گرامی!»
بر طبق این گزارش، اصغر کفشچیان مقدم متولد سال ۱۳۴۲ در شهر مشهد بود. او یک دکترای رشته « هنرهای تجسمی» از دانشگاهاستراسبورگ و یک دکترای رشته «تاریخ هنرهای تجسمی» از دانشگاه سوربون داشت.
در کارنامه کفشچیان مقدم انتشار مجموعه کاریکاتور، مدیر گروه نقاشی و مجسمه سازی دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه تهران، مؤلف مقالات مختلف در زمینه هنرهای تجسمی و هنر جدید در نشریات فرهنگی و هنری، دبیر سومین و چهارمین نمایشگاه هنر جدیدتهران، داور و عضو شورای سیاست گذاری و انتخاب آثار چند نمایشگاه جشنواره هنری و شرکت در نمایشگاه های مختلف داخلی وخارجی هنری دیده می شود. کفشچیان مقدم پژوهشگر هنر، عضو هیئت علمی و استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود.

منبع: