نگاهی به زندگی عباس جمال پور در تلویزیون

نگاهی به زندگی عباس جمال پور در تلویزیون

به گزارش پیلانو زندگی حرفه ای استاد عباس جمال پور، از اساتید پیشکسوت هنرِ نگارگری در چارچوب برنامه «حکایت دل» پخش خواهد شد.
به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی برنامه، عباس جمال پور نگارگر، موسیقی شناس و نوازنده، پژوهشگر و استاد هنر و کارتوگرافیست متولد ۱۳۱۲ است. او دارای مدرک درجه یک هنری (دکترا) در رشته نگارگری و فارغ التحصیل هنرستان کمال الملک با درجه ممتاز شاگردی در نزد استاد محمدعلی زاویه است.
جمال پور در سال ۱۳۸۸ نشان عالی تجسمی فجر را دریافت کرد و داوری چهار دوره از دوسالانه های نگارگری را به عهده داشت.‏
او نمایشگاه های مختلفی در داخل و خارج کشور برگزار کرده است و بیش از ۲۸ سال است در حوزه انرژی هنر، فلسفه هنر، هنر و سیاست، هنر درمانی، هنر و تبلیغات و… تحقیق و پژوهش می کند. ‏
عباس جمال پور در رشته نگارگری به همراه استادانی از دیگر رشته های هنر کشور، بعنوان استاد جهانی سال ۲۰۱۱ انتخاب شده است.
مجموعه مستند «حکایت دل» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما ه تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز است که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد. این برنامه سه شنبه حوالی ساعت ۱۴ بازپخش می شود.
دیگر عوال برنامه عبارتند از: مشاور برنامه: دکتر شهین اعوانی، مدیر تصویربرداری: بهروز سلیمانی، پژوهشگر و طراح سوال: محبوبه کلانتری، موسیقی تیتراژ: پیروز ارجمند، تدوین: مهسا علیپور، اصلاح رنگ و نور و رتوش نهایی و ساخت تیزر: بدرالدین سعادتی، صدابردار: حبیب محمدی، مدیر تولید و عکاس: حمید سهرابی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات فضای مجازی: سمیرا فراهانی، ساخت تیتراژ و گرافیست: حمید حسینی، هماهنگی: افسانه رشیدیان و سهیلا احمدی سیروٸیه، سینه موبیل: رضا پور احمدی.
حکایت دل را می توانید در صفحه @hekayatedel.tv۴ در اینستاگرام دنبال کنید.

منبع: