گزارش پیلانو؛ ماجرای حذف تصویر مادر شهیدان افراسیابی

گزارش پیلانو؛ ماجرای حذف تصویر مادر شهیدان افراسیابی

به گزارش پیلانو معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره حذف تصویر مادر شهیدان افراسیابی از دیوارنگاره شهری در پایتخت توضیحاتی ارائه نمود.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، دیوارنگاره ساختمان مخابرات در خیابان پیروزی که تصویر شهیدان افراسیابی و مادر گرامی ایشان را به معرض نمایش گذاشته بود، اخیرا تغییر کرده و تصویر مادر این شهیدان والامقام، از این دیوارنگاره حذف گردیده است که این مورد واکنش های بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشته است.
جایگزین تصویر مادر شهیدان افراسیابی، تصویری از قاب عکس حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای شده است.
شاپور دیوسالار معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی تهران، درباره ماجرای حذف تصویر این بانوی گرانقدر از دیوارنگاره شهری به خبرنگار مهر اظهار داشت: باوجود موافقت خانواده شهیدان افراسیابی در بدو امر طرح این دیوارنگاره، پس از اجرا اما، یکی از اعضای خانواده شدیداً مخالفت خویش را به شهرداری منطقه اعلام نمود.
وی خاطرنشان کرد: این عضو خانواده مبحث را از دستگاههای نظارتی پیگیری کرد که عکس مادر از تصویر حذف شود و منطقه هم تحت فشار و به ناچار، تصویر این بانو را حذف نمود.
دیوسالار درباره فاصله زمانی اجرا تا حذف این تصویر هم بیان نمود: دیوارنگاره مذکور بهار سال ۱۳۹۹ روی یکی از دیوارنگاره های شهری در خیابان پیروزی اجرا شده بود که تقریباً پس از یکسال اخیراً اصلاح گردید.

منبع: