همزمان با روزجهانی دوقلوها؛ دوقلوهای موسیقی راه پاك تو را منتشر نمودند

همزمان با روزجهانی دوقلوها؛ دوقلوهای موسیقی راه پاك تو را منتشر نمودند

به گزارش پیلانو برادران سعیدی از دوقلوهای شناخته شده موسیقی ایرانی همزمان با روزجهانی دوقلوها قطعه موسیقی راه پاک تو را به پاس قدردانی از کادر درمان بیمارستان ها منتشر نمودند.
دریافت 37 MB
به گزارش پیلانو به نقل از مهر، همزمان با روز دوقلوها در ایران محمد سعیدی و علی سعیدی معروف به «برادران سعیدی» بعنوان تنها دوقلوهای آواز ایران یک قطعه موسیقی با عنوان راهِ پاکِ تو منتشر نمودند
این قطعه با هدف ارج نهادن به زحمات کادر درمان در روزهای همه گیری ویروس کرونا پیشکش شد به عزیزان کادر درمان و دکتر فقید محمد گلشن (متخصص ریه) راه پاک تو با همکاری سیامک بهبهانی (موسیقی و تنظیم) و کلام امیرحسین بختیاری پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.
این دو هنرمند موسیقی اصفهانی که طی سالهای گذشته فعالیتهای گوناگونی را در حوزه موسیقی ایرانی انجام داده اند، چندی قبل هم با همراهی علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده کشورمان پروژه «بلبل های پارسی» را شروع کرده اند.
علی سعیدی و محمد سعیدی برادران دوقلوی اصفهانی که طی سالهای اخیر در حوزه خوانندگی موسیقی ایرانی فعالیتهای گوناگونی را از سر گذرانده اند، در یک اقدام ابتکاری طرح آواز کوتاه را اجرا کردند.

برادران سعیدی چندی قبل هم در یک اقدام ابتکاری پروژه طرح آواز کوتاه را اجرا کرده بودند. ایده که ای به قول این دو خواننده به مانند و مثابه فیلم کوتاه در سینما، داستان کوتاه در ادبیات و تک بیت و ضرب المثل ها در اشعار شاعران است که دارای ایجاز و پیام است و در زمانه ای که مخاطب، بی حوصله و عجول است برای رسیدن سریع به اصل مطلب (که البته این خصوصیت و خصلت بشر امروز، تنها در شنیدن موسیقی خلاصه نشده که در خوردن غذا، حمل و نقل و مسافرتش و … کاملاً مشهود است) و حوصله ای برای شنیدن پیش درآمد و رسیدن به آواز را ندارد (حتی حوصله ندارد منتظر بماند تا پس از درآمد، آواز خوان به کلام برسد) طرح اجرای آواز کوتاه را مطرح گردیده است.
آوازی که با کمک از کلام، کلامی که دارای پیام است، پیامی که در جهت زندگی جامعه امروز است و رنگ اجتماعی و حتی انتقادی به خود می گیرد می تواند مخاطب را جذب نماید و با شنیدن آواز ایرانی او را محفوظ کند.
برای شنیدن تک آهنگ «راه پاک تو» اینجا را کلیک کنید.

منبع: