حضور پررنگ هنرمندان سیاهپوست در حراجی های بهار

حضور پررنگ هنرمندان سیاهپوست در حراجی های بهار

هنرمندان سیاهپوست که سال ها مورد غفلت قرار گرفته بودند در حراجی های فصل بهار پیش رو حضور بی سابقه خواهند داشت.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حراجی های فصل بهار هفته بعد نیویورک شاهد حضور بی سابقه هنرمندان سیاه پوستی خواهیم بود که مدت ها دیده نشده بودند، اما حالا انتظار می رود در این حراجی ها رکوردهای جدیدی را به ثبت برسانند.
«ژان میشل باسکیا» هنرمند آمریکایی با اصالت هائیتئی و پرتوریکویی به اولین نقاش سیاه پوستی تبدیل خواهد شد که آثارش از مهم ترین آثار هر دو حراجی اصلی ساتبیز و کریسیتز خواهند بود.
انتظار می رود یکی از تابلوهای نقاشی سه گانه جمجمه که توسط این هنرمند در سال ۱۹۸۳ خلق شده است و نقاشی «در مقابل مدیسی» که در سال ۱۹۸۲ خلق شده است هر کدام به قیمت حدودی ۵۰ میلیون دلار در حراجی های مجازی سه شنبه و چهارشنبه فروخته شوند.
همینطور انتظار می رود ارزش آثار هنرمندانی همچون «نورمن لوییس»، «مارک بردفورد» و «کری جیمز مارشال» به رقم یک میلیون دلار برسد.
«دیوید گالپرین» ـ مدیر حراجی های هنر معاصر ساتبیز در نیویورک ـ اعتقاد دارد، بازبینی تاریخی و افزایش حضور بیشتر آثار هنرمندان کمتر دیده شده در گالری ها و موزه ها به افزایش محبوبیت این گروه از هنرمندان منجر گردیده است.
«گالپرین» می گوید: «محبوبیت و تقاضا برای این گونه آثار در بازار افزایش پیدا کرده است و ما نتیجه این محبوبیت را در قیمت آثار در حراجی ها می توانیم مشاهده نماییم.»
هنرمندان و کارشناسان معتقدند جنبش عظیم «جان سیاه پوستان مهم است» که در ایالات متحده آمریکا و جهان شکل گرفت هم در ارزیابی مجدد این آثار اثرگذار بوده اند.
«شرمن ادمیستون» که مدیر یک گالری در نیویورک است و سال ها برای تبلیغ آثار هنرمندان سیاهپوست کوشیده است، ظهور مجموعه داران هنری مشهور سیاهپوست را از دیگر عوامل اثرگذار در پیشرفت هنرمندان سیاهپوست در بازار هنر عنوان کرده است.

منبع: