میلاد عرفان پور خبر داد؛ راه اندازی باشگاه های پنج گانه در مركز موسیقی حوزه هنری

میلاد عرفان پور خبر داد؛ راه اندازی باشگاه های پنج گانه در مركز موسیقی حوزه هنری

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از طریق اندازی باشگاه های پنج گانه هنری تولید محور در این مجموعه اطلاع داد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری از طریق اندازی باشگاه های هنری تولید محور در حوزه هنری اطلاع داد و اظهار داشت: در ادامه فعالیتهای باشگاهی این مرکز در نظر داریم تا علاوه بر باشگاه تصنیف و ترانه، باشگاه های تنظیم کنندگان، خوانندگان، آهنگسازان و نوازندگان را هم راه اندازی نماییم. این مرکز به منظور ارتقای تولیدات، آموزش و تربیت هنرمندان متخصص و توانمند در حوزه موسیقی در حال راه اندازی مجموعه باشگاه های هنری خود است.
عرفان پور افزود: اولین باشگاه مرکز موسیقی حوزه هنری سال قبل کار خویش را در حوزه تصنیف و ترانه شروع کرده است. بر همین مبنا گروهی از تصنیف سرایان و ترانه سرایان عمدتا جوان و برتر کشور در این باشگاه عضویت پیدا کرده اند. در ادامه فعالیتهای باشگاهی این مرکز در نظر داریم تا علاوه بر باشگاه تصنیف و ترانه، طی فراخوان هایی، باشگاه های تنظیم کنندگان، خوانندگان، آهنگسازان و نوازندگان را هم راه اندازی نماییم.
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری اضافه کرد: روند فعالیتهای باشگاه های مرکز موسیقی حوزه هنری بر مبنای آموزش ضمن تولید اثر است. اعضای هر باشگاه متناسب با فراخوان های انتشار یافته ما به عرضه طرح های خود می پردازند که در ادامه طرح های برگزیده مورد حمایت ما قرار خواهد گرفت. تمامی مراحل کار باشگاه از عرضه طرح تا تولید نهایی اثر زیر نظر کارشناسان ما ضمن آموزش های لازم و مداوم انجام می شود.
عرفان پور در ادامه اظهار داشت: همینطور علاوه بر پی گیری طرح های دریافتی از اعضای هر باشگاه و کوشش برای پختگی هر چه بیشتر آنها برای آماده سازی کامل جهت تولید، کارگاه های آموزشی کوتاه یا چند روزه هم بر مبنای وضعیت مقتضی هر باشگاه، برگزار می گردد. کارگاه های گفته شده امکان دارد چند ساعته یا چند روزه برپا شوند. البته از آنجایی که هر باشگاه در حوزه تخصصی خود کار می کند و به تنهایی نمی تواند منجر به خلق یک قطعه موسیقی کامل شود، حلقه های تولیدی یک اثر موسیقی شامل تصنیف و ترانه سرا، تنظیم‎کننده، خواننده، آهنگساز و نوازنده با اعضای این باشگاه ها تشکیل می شود. هر یک از این حلقه ها طبق برنامه های ما کار تولید را ادامه می دهند. اعضای باشگاه های ما زیر نظر کارشناسان به صورت مداوم ارزیابی کیفی می شوند تا افراد برتر شناسایی و در تولیدات مهم مورد استفاده قرار گیرند.
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در مورد چگونگی ورود هر یک از علاقه مندان به این باشگاه های هنری خاطرنشان کرد: عضوگیری باشگاه های مرکز موسیقی حوزه هنری طبق فراخوانی که اعلام خواهیم کرد، انجام می شود. در این فراخوان ها از علاقه مندان و استعدادهای موسیقی در حوزه های متعدد دعوت می شود تا سوابق فعالیتهای هنری خویش را عرضه کنند که بعد از بررسی نمونه آثار داوطلبان و در صورت نیاز برگزاری مصاحبه تخصصی، اعضای هر باشگاه انتخاب می شوند. این در شرایطی است که کیفیت فنی برآمده از دانش داوطلبان برای عضویت در هر باشگاه و «آن» هنری هر یک از آنها که به زیبایی اثر می انجامد و اثرگذار می شود یکی از ملاک های مهم ما در پذیرش داوطلبان باشگاه های مرکز موسیقی حوزه هنری است.
این شاعر و ترانه سرا در مورد محدودیت های احتمالی در انتخاب اعضای باشگاه ها بیان نمود: ما در عضوگیری محدودیت تعداد داریم اما محدودیت سنی نداریم. با این وجود بیشتر شاهد حضور جوانان یا علاقه مندانی که شوق، انگیزه، توان و پویایی جوانان را داشته باشند، خواهیم بود. هم اکنون هم اعضای باشگاه تصنیف و ترانه انتخاب شده اند. اعضای این باشگاه به دنبال برگزاری یک دوره آموزشی از میان برگزیدگان آن انتخاب شدند.
وی در انتها تصریح کرد: هدف دیگر راه اندازی این باشگاه ها تقویت اقتصاد هنر کشور از طریق پرداخت حق الزحمه های باشگاهی به اعضای فعال و صاحب اثر است. رفته رفته به هر عضوی که اثری از او برای تولید نهایی تصویب شود مبلغی بعنوان خرید اثر هنری پرداخت می شود که همین مبحث به ورود این عزیزان به بازار حرفه ای هنر موسیقی کشور کمک می نماید.

منبع: