برگزاری مراسم معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

برگزاری مراسم معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

مراسم پایانی معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.
به گزارش پیلانو به نقل از ستاد اطلاع رسانی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، آیین معرفی اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر بصورت مجازی و با حضور سیدعباس صالحی و معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران نهادها و سازمان های همکار، ساعت ۱۴: ۳۰ روز یکشنبه (پنجم اردیبهشت ماه) انجام می شود.
شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در هفت حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع دستی و سنتی، مد و لباس، سینما، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی تشکیل می شود. در این دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در دو حوزه چاپ و بسته بندی و رسانه و مطبوعات به سبب به حد نصاب نرسیدن تشکیل نمی‎ شود.
ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اجرائی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و همین طور در نظر گرفتن سلامت همکاران، این مراسم با محدودیت تعداد حاضران و بصورت مجازی برگزار و از درگاه اسکای روم پخش خواهد شد.
او اضافه کرد: در این رویداد ۳۶۷ شهر از ۳۱ استان کشور برنامه های خودرا به دبیرخانه ارسال کردند و بیش از ۹۶۰۰ نفر ساعت کارگاه آموزشی در مراکز استان های سراسر کشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها و انجمن های هنری و فرهنگی برگزار شده است. بعد از چند مرحله داوری تعداد ۱۴۳ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی نیز ۶۰ شهر توانستند امتیاز حضور در نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را به دست آورند.
شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه هایی برای تعریف همکاری ها و برنامه های مشترک میان آنها است. نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همین طور با مشارکت نهادها و دستگاه های فعال فرهنگی و هنری همچون سازمان شهرداری و دهیاری های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون ملی یونسکو اجرا شد.
بر طبق این گزارش، علاقه‏ مندان جهت شرکت در این مراسم می‏ توانند در روز و ساعت برگزاری مراسم به لینک پخش زنده اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به آدرس www.skyroom.onlione مراجعه کنند و در بخش یوزر کلمه daftar و در بخش پسورد ۱۴۰۰ را تایپ کنند.