تهیه کننده برنامه با مهر مطرح کرد؛ نسیم آوا همنوای مردم در فاطمیه شد

تهیه کننده برنامه با مهر مطرح کرد؛ نسیم آوا همنوای مردم در فاطمیه شد

به گزارش پیلانو محمدرضا محبی تهیه کننده و مجری برنامه نسیم آوا درباره تغییر رویکرد تولید و پخش این برنامه در روزهای شهادت و مناسبت های ملی و مذهبی توضیحاتی ارائه نمود.

محمدرضا محبی تهیه کننده و مجری برنامه تلویزیونی «نسیم آوا» که از شبکه نسیم روی آنتن می رود درباره تغییر رویکرد این برنامه در مناسبت ها به خبرنگار مهر بیان نمود: ما با حمایت مدیران شبکه مناسبت ها را در این برنامه جدی تر می بینیم و رویکرد منفعل یا خنثی به آنها نداریم.
وی ضمن اشاره به برنامه هایی که در روزهای شهادت سردار سلیمانی پخش گردید، اظهار داشت: ما در زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی سفری دو روزه به کرمان داشتیم، به مزار ایشان رفتیم و کلیپ ها و تصاویری با محور وی تولید شد. فکر می کنم برنامه ما در آن ایام جزو معدود برنامه هایی بود که اینقدر متمرکز و مناسبتی برای شهادت سردار سلیمانی برنامه ریزی داشت.
محبی در ادامه درباره دیگر مناسبت ها اظهار داشت: ما برنامه را در مناسبت ها تعطیل نمی نماییم و اتفاقاً متناسب با این رویدادها و زمان ها برنامه ریزی دیگری ترتیب می دهیم. در روزهای فاطمیه هم چهار شب برنامه داشتیم که سه شب پخش گردید که در آن از گفتگو با خوانندگان هم استفاده شده است و این دومین سال است که سراغ گفتگو در برنامه هم رفته ایم.
وی افزود: در این برنامه ها قطعاتی به صورت کلیپ از خود خواننده ضبط و سپس پخش می شود و یا قطعاتی از فیلمها انتخاب شده است مثل فیلم «شیار ۱۴۳» و صحنه ای که خانم مریلا زارعی با پیکر فرزندش مواجه می شود.
مجری «نسیم آوا» درباره این چند شب بیان نمود: چهار خواننده برای این شب ها انتخاب کردیم که هرچه به شهادت نزدیک می شویم تم و مضمون کارهای فاطمی پررنگ تر و قوی تر می شود. مهدی شکوهی، محمد حشمتی و چنگیز حبیبیان طی شبهای گذشته به برنامه آمدند و مهراج محمدی امشب یکشنبه ۲۸ دیماه میهمان برنامه است.
وی اضافه کرد: ما خوانندگانی را به برنامه دعوت کردیم که آثار شاخصی را در حوزه آیینی تولید کرده بودند. چنگیز حبیبیان به صورت مثال قطعه ای به نام «در سوگ زهرا» دارد که در برنامه پخش گردید و قطعاتی هم را هم در تم مداحی به صورت زنده خواند.
وی خاطرنشان کرد: این خوانندگان در چند محور گفتگو می کنند و حتی درباره موسیقی های روز نظر می دهند. البته این نظرات صرفا به صورت نقد نیست و مثلاً محمد حشمتی در برنامه ای که گذشت از خوانندگان جوان مورد علاقه خود می گوید که یکی از آنها علی زند وکیلی است و حتی بخش هایی از قطعه ای که او برای تیتراژ سریال «آقازاده» تولید کرده است را می خواند.
تهیه کننده «نسیم آوا» خاطرنشان کرد: ما بدین سان تلاش کردیم با رویکرد مناسبت ها حرکت نماییم نه خنثی باشیم و نه برنامه را تعطیل نماییم بلکه با حال و هوایی برنامه را پخش نماییم که هم رضایت نسبی مخاطب را داشته باشیم و هم آداب آن مناسبت را رعایت کرده باشیم.
وی درباره حضور خوانندگان قدیمی در برنامه هم توضیح داد: ما در برنامه قطعاتی از خوانندگان نسل جدید و جوان پخش می نماییم اما در مناسبت ها سراغ خوانندگانی می رویم که شاید جوان ترها کمتر بشناسند اما در حوزه موسیقی وزنه ای هستند و اتفاقاً در صفحه مجازی برنامه هم بازخوردهای خوبی داده شده است.
محبی در انتها ضمن اشاره به پرداختن به مناسبت ها اظهار داشت: به هر حال در هر مناسبتی شبکه های مختلف رسالت های مختلفی دارند. ما این فضا را در برنامه ایجاد کردیم تا بگوییم موسیقی هم می تواند با همدلی و هم نوایی در چنین مناسبت هایی به همراهی با مردم بپردازد و اینکه در بعضی برنامه ها آن هم در فضاهای تک بعدی سراغ برخی قطعات شاد رفته اند صرفا بخشی از این فضا را نمایش دادن است.