در پیام های جداگانه؛ مدیران فرهنگی درگذشت آهنگساز فقید موسیقی انقلاب را تسلیت گفتند

در پیام های جداگانه؛ مدیران فرهنگی درگذشت آهنگساز فقید موسیقی انقلاب را تسلیت گفتند

پیلانو: برخی از مدیران فرهنگی مجموعه ها و نهادهای مختلف درگذشت احمد علی راغب خالق موسیقی ترانه ها و سرودهای ماندگار انقلابی را تسلیت گفتند.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، همزمان با انتشار خبر درگذشت احمد علی راغب آهنگساز و نوازنده شناخته موسیقی کشورمان برخی از مدیران فرهنگی هنری نهادها و مجموعه های مختلف با انتشار پیام هایی جداگانه درگذشت این هنرمند شناخته شده آثار ماندگار انقلابی را تسلیت گفتند.
معاون هنری ارشاد:
آثار راغب با قسمتی از تاریخ اجتماعی و فرهنگی ایران پیوند خورده است
سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیت خود نوشته است:
احمدعلی راغب آهنگساز آثار خاطره انگیز و ماندگاری از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است که با تاریخ اجتماعی و فرهنگی معاصر پیوند خورده است. آثار موسیقی راغب نمونه ای از حضور موثر هنر موسیقی در تحولات اجتماعی است که در رابطه با شرایط و مشخصه های کشور در آن زمان ساخته و اجرا شده و محصول زمانه خود است اما ماندگار و همیشه روایتگر سالهای پرشور انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد بود.
درگذشت هنرمند پیشکسوت و گرانقدر احمدعلی راغب را به خانواده بزرگوارش و مردم تسلیت می گویم و برای هنرمند زنده یاد علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
مدیرکل دفتر موسیقی:
خدمت با اخلاص برای هنر و موسیقی در چند دهه
در پیام محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای احمد علی راغب آمده است: جامعه موسیقی یکی از پیشکسوتان خود در عرصه موسیقی را از دست داد. استاد راغب از مفاخر موسیقی پس از انقلاب اسلامی است که چند دهه با اخلاص برای هنر و موسیقی کشور خدمت کرد. استاد راغب دارای شناسنامه پربار و قابل اعتنایی است و در قبل و پس از انقلاب اسلامی با چهره های شاخصی نظیر مرحوم مشفق کاشانی، مهرداد اوستا، شهید بهشتی، مجید حدادعادل و … همکاری کرد.
از استاد احمد علی راغب موسیقی ها و ترانه های ماندگاری همچون «این پیروزی خجسته باد»، «ظفر مبارک»، «جنگ، جنگ تا پیروزی» و «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار» به یادگار مانده است. بی شک نام استاد احمد علی راغب در تاریخ موسیقی ایران ماندگار و در صفحات آن ثبت و ضبط خواهد شد.
درگذشت این هنرمند گرامی را به خانواده عزیزش و جامعه موسیقی تسلیت می گویم.
تسلیت رئیس دفتر موسیقی صداوسیما:
راغب، ساز خودرا برای هیچ کسی غیر از مردم کوک نکرد
محمدمهدی نراقیان، رئیس دفتر موسیقی صداوسیما به مناسبت درگذشت احمدعلی راغب، خالق ملودی های ماندگار موسیقی انقلاب و دفاع مقدس پیامی را منتشر نمود.
در متن پیام نراقیان است: «بعضی ها را نمی شناسیم، اما همیشه در قسمتی از یادمان هستند. مثل صاحب برخی از صداها…
بعضی از صداها و نواها که مدام در ذهن مان جاری هستند. صداهایی که بعضی شان حدیث دردمان هستند و بعضی های دیگر برای لحظات شادی و پیروزی؛ هر وقت هم یادمان بیاید به وجد می آییم که “ظفر مبارک”
صد افسوس و وافریادا که خالق برخی از این صداهای ماندگار، استاد احمدعلی راغب، امروز از میان مان رفت. هنرمندی مردمی که پس از کشتار ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ ساز خودرا برای هیچ کسی غیر از مردم و آرزوهای شان کوک نکرد.
و امروز…. و امروز و از اینجا که ایستاده ایم، طنین کم نظیر هنر این استاد فقید تا ابد در مرکز موسیقی و سازمان صداوسیما می پیچد. جاودانه هایی چون «بانگ آزادی»، «این پیروزی خجسته باد»، «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو»، «بابا خون داد»، «ای مجاهد شهید مطهر»، «خوش آمدی امام ما»، «جنگ جنگ تا پیروزی» و بیش از هزار و چهارصد قطعه‌ی موسیقایی دیگر که او را «مرد هزار آهنگ» ایران و تا ابد در تاریخ موسیقی ایران جاودانه نمود.
ضایعه‌ی درگذشت این استاد گرانقدر و فخر موسیقیِ ایران و انقلاب را به خانواده‌ی گرامی ایشان، جامعه‌ی موسیقی و مردم ایران تسلیت عرض می نماییم.»

منبع: