به روایت سنتور علی بهرامی فرد؛ مزامیر منتشر گردید

به روایت سنتور علی بهرامی فرد؛ مزامیر منتشر گردید

پیلانو: آلبوم موسیقی مزامیر مشتمل بر نوازندگی سنتور علی بهرامی فرد و نوازندگی دوتار مرتضی گودرزی با الهام از عناصر زیبا شناختی موسیقی اقوام ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، علی بهرامی فرد نوازنده سنتور و مرتضی گودرزی نوازنده دوتار در تازه ترین فعالیت موسیقایی خود آلبوم «مزامیر» را منتشر نمودند.
«حضور»، «دنم دنم درناجان»، «ققنوس»، «بی مرزی»، «حاجی قولاق، آلا قائیش»، گرایلی»، «ضربی گرایلی»، «زارنجی»، «عشق می تازد»، «دیگر نمی توانم»، «رنگین کمان» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.
علی بهرامی فرد که مدتی پیش نیز آلبوم «گنگ خواب دیده» را منتشر نموده بود درباره آلبوم «مزامیر» نوشته است: «مزامیر منظومه ای است از درهم تنیدگی خنیاهای کهن و زایش نغمه های نو بر بستر موسیقی یکی از غنی ترین مهدهای هنر این سرزمین.
گاه نغمات و بخش هایی از مقام ها با روایتی برگرفته از ادراک شخصی مجریان اثر نواخته شده و گاه قطعاتی برمبنای زیبایی شناسی و فواصل و جمله بندی موسیقی شمال خراسان و ترکمن صحرا خلق و اجرا شده است.
به هر روی، هدف از این ترکیب لزوماً بازنوازی سنتی مقام ها نبوده، چونکه آنها بارها توسط استادان والامرتبه موسیقی این نواحی روایت و اجرا شده اند. بلکه رویکرد اصلی اثر عیان کردن ظرفیت های بالقوه دو ساز برآمده از دو سیستم موسیقی متفاوت و برهم نهی امکانات آنها در امتزاجی متناسب و متعادل است.
در این راستا، انتخاب سنتور دو کوک بم یازده خرک و دوتار معاصر در جهت نیل به همین مقصود بوده است، تا در عین پای بند بودن به ریشه های برآمده از سنت، ترکیب صوتی نامتعارف و نوینی شنیده شود.»

علی بهرامی فرد همچون هنرمندانی است که تحصیلات آکادمیک خودرا در دوره های عالی آموزشی به پایان رسانده است. او علاوه بر تألیف کتاب های مختلف تخصصی و تدریس دروس مختلف موسیقی همچون ردیف موسیقی دستگاهی ایرانی، مبانی آهنگسازی، فرم و آنالیز و نظریه موسیقی در مراکز مختلف دانشگاهی و آموزشی آلبوم های «راهه»، «گشایش»، «زبعد ما»، «تنها نخواهم ماند» را در بازار موسیقی منتشر نموده است.
«گنگ خواب دیده» تازه ترین اثر علی بهرامی مدرس و نوازنده موسیقی ایرانی بود که مشتمل بر دو نوازی های سنتور این هنرمند مدتی پیش منتشر گردید. این هنرمند همچون هنرمندان صاحب سبک در نوازندگی سنتور است که طی سالهای اخیر علاوه بر تدریس در دانشگاه و مراکز آموزش عالی با کیهان کلهر و آذر پی کنسرتهای مختلفی را برگزار کرد. وی سال قبل همراه با هادی آذرپیرا آلبوم «طرز مستور» را در بازار موسیقی منتشر نمود.