با موسیقی حسین بهروزی نیا؛ در آینه منتشر می شود

با موسیقی حسین بهروزی نیا؛ در آینه منتشر می شود

آلبوم در آینه به آهنگسازی حسین بهروزی نیا و خوانندگی اشکان کمانگری با هدف ماندن در راه اصالت ها و ارزشهای موسیقی ایرانی در چارچوب نگاهی متفاوت به این گونه موسیقایی آبان منتشر می شود.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، «درآینه» عنوان یکی از تازه ترین آثار انتشار یافته در فرایند تولید و عرضه محصولات موسیقایی است که روز سه شنبه ششم آبان ماه سال ۱۳۹۹ به آهنگسازی حسین بهروزی نیا و خوانندگی اشکان کمانگری در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.
در توضیح این آلبوم که توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشرمی شود، آمده است:
«درآینه اثری در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی که حاصل ذوق و قریحه حسین بهروزی نیا نوازنده سرشناس بربت و اشکان کمانگری خواننده با تجربه موسیقی ایرانی است.
بهروزی نیا مانند دیگر آثارش کوشیده تا از موسیقی دهه های گذشته چندان فاصله نگیرد و همواره درخلق و تنظیم آن اصالت را مد نظر داشته باشد. تجربه سالها نوازندگی در اجراهای زنده و همینطور آثار ضبط شده در استودیو، در این آلبوم کاملا مشهود است.»
حسین بهروزی نیا در توضیحاتی پیرامون این آلبوم نوشته است:
«با توجه به شرایط کنونی موسیقی سنتی و اهمیت قرار داشتن بر مدار اصالتها با حفظ آنچه از گذشته به ما رسیده با بیانی تازه، رنگ و بویی امروزی و با همکاری هنرمندان جوان موسیقی ایرانی در آواز ابوعطا که یکی از مایه های قدیمی و اصیل موسیقی ماست با استفاده از ریتمها و حرکتهای تازه تر به روایتی تازه رسید و امید هست هنرمندان موسیقی با حفظ ارزش های کهن موسیقی ایرانی در خلق فضاهایی مناسب با امروز جامعه بپردازند.»
اشکان کمانگری خواننده موسیقی ایرانی هم با اشاره به انگیزه های انتشار این اثر موسیقایی گفته است:
«آلبوم موسیقی در آینه تلاشی برای ماندن در راه اصالت ها و ارزش های موسیقی ایرانی است. هرچند این روزها بر مدار دیگری و با جد و جهد بسیار اغلب بدنبال فاصله گرفتن از فضای موسیقی سنتی هستند این اثر تلاش دارد تا با نگاه امروزی تر موسیقی ایرانی را ارائه نماید. فضاهای نو؛گردشهای ملودیک و چیدمان ریتمها و حرکتها در همراهی آواز ابوعطا ترکیب تازه ایی رقم زده است.»
«مقدمه و آواز» با شعر مولوی، «ادامه مقدمه»، «درآینه» با شهر نظامی، «آواز حجاز و ارکستر» با مولوی، «چهار پاره(بی کلام)»، «آواز چهار پاره» با شعر محتشم کاشانی، «تک نوازی سنتور» و «ای دوست» با شهر نظامی اسامی آثار انتشار یافته در این آلبوم هستند.
حسین بهروزی نیا آهنگساز و تنظیم کننده و نوازنده بربت، اشکان کمانگری خواننده، حمید بهروزی نیا نوازنده تار، مسلم علیپور نوازنده کمانچه، سعید مهر پیما نوازنده سنتور، بهنام معصومی نوازنده تمبک و سازهای کوبه ای، مصطفی موسوی نوازنده نی، نگار اعزازی نوازنده دف گروه نوازندگان آلبوم «درآینه» را می سازند. ضمن اینکه ساره هاشم خانی گرافیک، مهدی فلاح خوشنویس، معین هاشمی نسب عکس، حمید خدا پناهی ترجمه، حسین بهروزی نیا تهیه کننده، کاوه صادقی آزاد ویراستار، محیب اللهیاری صدابردار، کامیار باتمانی میکس و مسترینگ، یاسر فلاح پور پردازش صدا دیگرعوامل اجرایی این اثر موسیقایی که در استودیوهای «گلها» و «پژواک» ضبط شده را می سازند.
آلبوم موسیقی «درآینه» با شماره ثبت اثر به شماره ۹۹- م/۳۷۵ در مرکز موسیقی حوزه هنری از روزسه شنبه ششم آبان ماه سال ۱۳۹۹ به صورت فیزیکی و دیجیتالی پیش روی مخاطبان قرار می گیرد. این در شرایطی است که دست اندرکاران آلبوم برای رونمایی این اثر برنامه متفاوتی را در نظر گرفته اند که طی روزهای آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.

منبع: