گالری گردی در پایتخت؛ شروع به کار یک گالری جدید

گالری گردی در پایتخت؛ شروع به کار یک گالری جدید

گالری هنر طهران و گالری سایه در روز جمعه ۳۰ خردادماه با رعایت پروتکل های بهداشتی، به ترتیب نمایشگاه های عکاسی ۹۹ و دومین نمایشگاه کارت پستال کاربافو را برگزار خواهند کرد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نمایشگاه های هنری که حدود ۳ ماه به سبب شیوع بیماری کرونا تعطیل بودند، از دو هفته پیش با تمهیدات بهداشتی گشایش یافته اند.
بر این اساس، گالری های مختلف با اعمال موارد بهداشتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نموده و با رعایت تمهیدات و پروتکل های بهداشتی مدنظر برای مخاطبان، نمایشگاه های هنری را برپا کرده اند. در ادامه برخی نمایشگاه های هنری که در روز جمعه ۳۰ خردادماه در گالری های پایتخت گشایش می یابند، برمی شماریم.
به علاوه این نمایشگاه ها، تعدادی دیگر از گالری های پایتخت باتوجه به رویکردهای خود، نمایشگاه مجازی در صفحه اینستاگرام و سایت خود برگزار می کنند مثل گالری های آرتیبیشن، گلستان، شیرین و ایرانشهر.
گالری هنر طهران
گالری «هنر طهران» با برگزاری نمایشگاه عکاسی «۹۹» به کیوریتوری فریدون فربود، کارهای نمایشگاهی هنری خودرا آغاز خواهدنمود.
این نمایشگاه از جمعه ۳۰ خردادماه به مدت یک ماه در گالری هنر طهران به آدرس خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، بن بست نیکوشهر، پلاک ۳ گشایش می یابد. در استیتمنت این نمایشگاه به قلم فریدون فربود آمده است:
«قاب های کوچک و روایت های عکاسانه. عکاسی شاید تنها ثبت یک تصویر به نظر برسد اما هر عکس نگاه و داستانی به دنبال خود دارد و پنجره ای است به قسمتی از زندگی و منظری است برای دیدن.
نمایشگاه عکاسی ۹۹، بستری برای این روایت های عکاسانه است و قاب تصاویر آنها شاید دریچه ای به جهان پیرامون هر یک از ما باشد. قاب های کوچک این نمایشگاه، بهانه ای برای نگریستن به قسمتی از عکاسی معاصر ایران و روایت تصویر شخصی بیش از ۹۰ عکاس است.
این نمایش که به مناسبت افتتاح گالری هنر طهران ترتیب داده شده، آغاز مسیری است که از این پس در پیش گرفته خواهد شد.»
گالری شکوه
نمایشگاه نقاشی های ۷۷ هنرمند با عنوان «سکو ۹۹» از جمعه ۳۰ خردادماه در گالری شکوه به آدرس فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپا می شود.
این نمایشگاه در سه بخش برگزار می شود که در مجموع آنها ۱۳۴ اثر از ۷۷ هنرمند به نمایش در آمده است. همین طور همزمان با ارائه آثار هنری این نمایشگاه در گالری شکوه برای بازدیدکنندگان ایرانی، آثار این نمایشگاه به صورت آنلاین در نمایشگاه بین المللی بیافرین (biafarin.com) برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان با امکان خرید آثار هنری با بهره گیری از تکنولوژی شرکت کانادایی مدیریت و بازاریابی هنری بیافرین فراهم گشته است.
در نمایشگاه «سکو ۹۹» آثار نصرت الله مسلمیان، داود شهیدی، واهیک هارتونیان، آرمان یعقوب پور، پژمان رحیمی زاده، علیرضا آدمبکان، امیر راد، زروان روحبخشان، عیسی جباری، شیما خشخاشی، تکتم میرباقری، بارائه رئیسی، نرگس سلیمان زاده، رضا بابک و دیگر هنرمندان عضو مؤسسه سکو به نمایش در می آید.
گالری سایه
دومین نمایشگاه کارت پستال «کاربافو» از جمعه ۳۰ خرداد تا ۱۱ تیرماه در گالری سایه به آدرس خیابان کریمخان، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، شماره ۲۱ شروع به کار می کند.
در این نمایشگاه آثار ۸۶ هنرمند طراح و نقاش به نمایش در می آید.
گالری اُ
نمایشگاه انفرادی نقاشی امید بازماندگان از جمعه ۳۰ خرداد تا ۱۶ تیرماه در گالری اُ واقع در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول افتتاح می شود.
در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «اصلی ترین موضوع آثار بازماندگان، زندگی و مناظر شهری است که با ضرب قلم موهای خاص این هنرمند به تصویر درمی آیند. آثار وی در کمال سادگی -هرچند رمزآلود- عموماً برمبنای احساسی که هنرمند در لحظه نسبت به فضا و شرایط زندگی داشته شکل گرفته اند و به دنبال بیانی شعارگونه نیستند. به عبارت دیگر، آثار وی بیش از آن که بر دنیای واقعی استوار باشند، قصد در بازنمایی احساس هنرمند در لحظه ای خاص را دارد و در نهایت، آنچه آثار او را متفاوت می کند، شکار لحظه هایی ست که ممکنست افراد دیگر بی توجه و بسادگی از کنار آن عبور کنند؛ مانند انعکاس نور بر روی بیلبوردی در جاده یا حس وزش باد در شاخه های درختان در اثری دیگر. احساس جاری و سادگی در آثار بازماندگان عنصری است که به سرعت مخاطب را به وجد می آورد و این مسأله فارغ از حضور یا عدم حضور فیگور در نقاشی ها، از عمده خاصیت های برجسته این هنرمند بشمار می رود.»