معاون هنری وزیر ارشاد: همه هنرمندان با گرایش و انتخاب های مختلف می توانند فعالیت کنند

معاون هنری وزیر ارشاد: همه هنرمندان با گرایش و انتخاب های مختلف می توانند فعالیت کنند

به گزارش پیلانو معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هنرمندان با گرایش ها و انتخاب های مختلف حق دارند و می توانند بر مبنای قانون فعالیت کنند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، سیدمجتبی حسینی با تاکید بر نقش هنر و هنرمندان در توسعه فرهنگی و اجتماعی اظهار نمود: بدون شک جامعه پویا و بالنده به حضور فعالانه هنرمندان با گرایش ها و دیدگاه های متفاوت در عرصه هنر بستگی دارد و همه هنرمندان حق دارند و می توانند با دیدگاه ها و انتخاب های متفاوت فعالیت کنند.
حسینی اظهار داشت: روزهایی است که همه به خاطر اتفاقات ناگوار و از دست دادن عزیزان و هموطنان سوگواریم و با مردم سیستان و بلوچستان که گرفتار سیل شده اند، همدردیم. هنرمندان عزیز کشور هم همواره برای عزت کشورشان در تلاشند و با دغدغه ها و حساسیت های خود در کنار و همدل با تمام بخش های جامعه حضور دارند و برای اعتلای فرهنگ و فضایل و جامعه تلاش می کنند.
او خاطرنشان کرد: در این میان عده ای از هنرمندان متاثر از این اندوه بزرگ تصمیم گرفته اند که در جشنواره های هنری شرکت نکنند، اما حق قانونی دارند و می توانند فعالیتهای هنری خویش را ادامه دهند. هنرمندانی که در جشنواره های هنری حضور دارند و دیدگاه هنرمندانی که به خاطر غم هموطنان از حضور در جشنواره منصرف شدند و یا هنرمندانی که بعد از انصراف با بررسی ابعاد و شرایط جامعه ترجیح دادند در جشنواره حضور داشته باشند، مورد احترام هستند و همه می توانند به فعالیتهای هنری خود بپردازند.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: لزوم دارد که با در نظر گرفتن شرایط جامعه و تاثیری که مصیبت های اخیر بر مردم گذاشته است و با رعایت قانون، برنامه های هنری و فعالیتهای هنرمندان تداوم یابد و به جای سخن از حذف که نتایج فرهنگی و اجتماعی ناگواری دارد، همدردی، همدلی و گفتگو نماییم.