صحت اصالت اثر گمشده کلیمت تایید شد

صحت اصالت اثر گمشده کلیمت تایید شد

به گزارش پیلانو مقامات ایتالیا روز جمعه صحت اصالت تابلو نقاشی از «گوستاو کلیمت» ـ هنرمند مشهور اتریشی ـ که در سال ۱۹۹۷ ربوده شده بود و به تازگی در همان گالری ایتالیایی که در آن جا به سرقت رفته بود کشف شده را تایید کردند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، کارگران ماه دسامبر این تابلو نقاشی را در حالیکه در یک کیسه پلاستکی قرار داده و در یکی از دیوارهای گالری «ریچی اودی» واقع در شهر «پیاچنزا» پنهان شده بود، کشف کردند.
شهردار شهر «پیاچنزا» و مدیر فرهنگی این شهر از این تابلو نقاشی که « پرتره زنی جوان» را به تصویر کشیده است بعنوان قلب میراث فرهنگی این شهر یاد کردند.
این تابلو نقاشی در فوریه ۱۹۹۷ ناپدید شد. در آن زمان پلیس بیان کرد، سارقان با استفاده از وسیله ای شبیه به قلاب ماهیگیری این تابلو نقاشی را از دیوار جدا کرده و از راه نورگیر سقف گالری که شیشه آنرا جدا کرده بودند، تابلو را از گالری خارج کردند.
به قول سرپرست امور فرهنگی شهر «پیاچنزا» این تابلو نقاشی بعد از یکی از تابلوهای نقاشی «کاراواجو» که در سال ۱۹۶۹ از کلیسایی در «سیسیل» به سرقت رفت، بعنوان دومین اثر هنری باارزش ربوده شده در ایتالیا شناخته می شد.
«گوستاو کلیمت» نقاش نمادگرای اتریشی در ژانویه ۱۸۶۲ به دنیا آمد. وی در زمینه های نقاشی، نقاشی های دیواری، طراحی و کارهای هنری دیگر سرآمد بود. خیلی از آثار وی در نگارخانه «Vienna Secession» نگهداری می شوند. این نقاش معروف اتریشی در سال ۱۹۱۸ در سن ۵۵ سالگی درگذشت.