نمایش کولبرهای کیوان بیرانوند در آرت سنتر

نمایش کولبرهای کیوان بیرانوند در آرت سنتر

به گزارش پیلانو نمایشگاه مجسمه های کیوان بیرانوند از جمعه ۱۳ دی در گالری آرت سنتر باغ افتتاح می شود.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نمایشگاه مجسمه ها و آثار حجمی کیوان بیرانوند از جمعه ۱۳ دی در گالری آرت سنتر باغ به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان افتتاح می شود و تا ۲۴ دی ادامه خواهد داشت.
کیوان بیرانوند، از مردمان سختکوش سرزمین لرستان است. از همین رو، اولین کارهایش بازتابی مدرن از مفرغ های لرستان را تداعی می کند. مفرغ هایی متعلق به هزاره های دور قبل از میلاد که جهان را وادار به شگفتی و تحسین کرد. چنین است که می شود، بلندای زاگرس را در کارهای بیرانوند به تماشا نشست.
مجسمه های کولبرهای بیرانوند، گام و نقطه عطف دیگری در تحولات اندیشه و زندگی هنری اوست. آثاری که انعکاسی آگاهانه از حیات اجتماعی دشواری است که هنرمند در آن بالیده و بدان متعلق می باشد. نمادی پرمعنا از «اسارت انسان در زمان و مکان». و نمایشی عمیق و سیزیف گونه، از «اوج یاس و ناامیدی». قصه پرغصه رنج و دردهایی که در پشت های خمیده و صلیب واره های وی، رخ نمایان کرده اند.
بیرانوند مشق آموخته مکتب پرویز تناولی است. پس بیهوده نیست که می توان اندیشه هنرمند را در پیچ و تاب های ماهرانه و متوعی که روی فلز سخت آفریده، دید و از آن لذت برد. هنر بیرانوند، بیشتر از اینکه شخصی باشد، حکایت زندگی همه انسانهاست، یادآور کوله باری که سرنوشت بر دوش تک تک ما ودیعه گذاشته، و هیچ چاره ای جز به سرمنزل رسانیدنش نیست.