آخر هفته به چه نمایشگاهی برویم؟

آخر هفته به چه نمایشگاهی برویم؟

پیلانو: نگارخانه ها، موزه ها و مراکز فرهنگی هنری در ایام ماه مبارک رمضان میزبان هنردوستان هستند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، افرادی که این روزها برای بازدید از «لوور کوچک» به موزه ملی ایران می روند، می توانند تماشاگر ۱۸ عکس عباس کیارستمی از فضاهای خلق شده و بازدیدکنندگان موزه لوور، باشند. این عکس ها از این کارگردان و عکاس فقید در کنار دیگر آثار این موزه مطرح جهانی روی دیوارهای موزه ملی به نمایش گذاشته شده اند.
این مجموعه عکس، نماهایی هستند که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه در سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۲ میلادی در تالارهای نقاشی و مجسمه های موزه لوور ثبت کرده است.
همچنین یکی از آثار انتخاب شده از موزه ی لوور برای نمایش در موزه ی ملی ایران، نمایش یکی از آثار «رامبراند»، نقاش مشهور هلندی از قرن هفدهم میلادی است که به مدت چهار ماه در موزه ملی ایران به نمایش درآمده است.
نمایشگاه «لوور در تهران» منتخبی از آثار موجود در سالن های اصلی موزه لوور است که به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه تا ۱۸ خرداد ماه در تهران و موزه ملی ایران در خیابان ۳۰ تیر برپاست.

گالری سلام
نمایشگاهی با نام «خواب و خیال» به عرضه آثار و اسناد خانواده «پتگر» اختصاص دارد، در گالری «سلام» برگزار می شود. گردآوری آثار این نمایشگاه بر عهده احمدرضا نوری بوده و شامل آثار هنرمندان خانواده پِتگر مانند «علی اصغر»، «جعفر»، «نامی» و «نیما» است.
بیش از ۸۰ اثر و ۵۰ سند از این خانواده در این نمایشگاه عرضه خواهد شد؛ همینطور از کتاب این نمایشگاه با نام «خواب و خیال» هم در روز افتتاحیه آن رونمایی می گردد.
این نمایشگاه جمعه، چهارم خرداد ماه از ساعت ۱۸ افتتاح می گردد. علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه تا تاریخ یکم تیر ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در گالری سلام واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی (فرشته)، مجتمع «سام سنتر»، طبقه منفی۱ بازدید نمایند. لازم به ذکر است که گالری روزهای شنبه تعطیل می باشد.
عکس تزئینی است