آثار هنری داوینچی از ایتالیا به فرانسه سفر می کنند

آثار هنری داوینچی از ایتالیا به فرانسه سفر می کنند

به گزارش پیلانو تابلوهای نقاشی و بعضی از معروف ترین طراحی های «لئوناردو داوینچی» برای پیوستن به نمایشگاه گرامیداشت سالروز درگذشت این هنرمند به فرانسه منتقل شدند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا و به نقل از آرت دیلی نیوز، یکی از مشهورترین طراحی های داوینچی که به بررسی تناسب های بدن انسان می پردازد هم یکی از مجموعه آثاری است که بعد از چندین ماه مذاکرات، برای پیوستن به نمایشگاه بزرگی که در موزه لوور برگزار می شود، امانت داده شده است. این نمایشگاه بزرگ به مناسبت گرامیداشت پانصدمین سالروز درگذشت این هنرمند چیره دست رنسانس از بیست و چهارم اکتبر آغاز خواهد شد و تا فوریه ادامه خواهد داشت. نمایشگاه بزرگ «داوینچی» در حالی در موزه لوور برگزار می شود که تابلو نقاشی«سالواتور موندی» – گران ترین نقاشی تاریخ- به علت تردیدها درباره اصالتش در این نمایشگاه ویژه حضور نخوهد داشت.
موزه لوور پاریس هم در جهت این مبادله، برخی از شاهکارهای «رافائل» همچون تابلو نقاشی «خودنگاره با یک دوست» را برای نمایشگاه آثار «رافائل» که در سال ۲۰۲۰ در رم برگزار می گردد به ایتالیا امانتمی می دهد.
به قول مسؤلان موزه لوور، دو تابلو نقاشی دیگر از« داونیچی» به صورت جداگانه از مجموعه آثار این هنرمند که در واتیکان نگهداری می شوند به فرانسه امانت داده خواهند شد.