با حضور بیش از ۲۰۰ هنرمند؛ سندلی هنرمند در خانه هنرمندان ایران افتتاح می گردد

با حضور بیش از ۲۰۰ هنرمند؛ سندلی هنرمند در خانه هنرمندان ایران افتتاح می گردد

پیلانو: به گزارش پیلانو، نمایشگاه سندلی هنرمند با حضور هنرمندان رشته های مختلف در هفت گالری خانه هنرمندان ایران برگزار می گردد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نمایشگاه «سندلی هنرمند» با حضور بیشتر از ۲۰۰ هنرمند نقاش، مجسمه ساز، تصویرگر، سرامیست، معمار، طراح صنعتی، آهنگساز و طراح صحنه و همینطور هنرمندان سینمایی در هفت گالری خانه هنرمندان ایران برگزار می گردد.
این نمایشگاه پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می گردد و تا ۵ تیر همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ (به استثنای شنبه ها) میزبان علاقه مندان است.
جمشید حقیقت شناس در معرفی نمایشگاه «سندلی هنرمند» نوشته است: «صندلی یا چهارپایه یا چوکی و یا کرسی محلی برای نشستن است. جایگاهی است که انسان بر روی آن آرام می گیرد. صندلی با صاحبش معنا می یابد. کارکرد اجتماعی صندلی که امروز با میز و صاحب میز در تداخل و به اشتباه گرفته می شود، مقام صاحبش را می رساند؛ و تکیه گاهی ست در قدرت.
هنرمند با تاکید بر صندلی است که جان می گیرد و جان می بخشد؛ و این مفهوم آثار او را معنا بخش است. در نشانه شناسی: طرح، مصالح و ساخت در نحوه تلقی صاحب آن نقش کلیدی دارد.
نمایشگاه «سندلیِ هنرمند» نمایشگاهی ست از رویکرد هنرمندان ایران در این چالش فراموش شده و کلیدی برای درک بهتر آثار آنان در هنر معاصر این سرزمین.»

منبع: