گوهر زمین به شکوه می رود

گوهر زمین به شکوه می رود

پیلانو: نمایشگاه انفرادی آثار آزاده یعقوب پور با عنوان گوهر زمین جمعه 18 خرداد در گالری شکوه شروع به کار می کند.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، «گوهر زمین» عنوان پنجمین نمایشگاه انفرادی نقاشی های آزاده یعقوب پور است که عصر جمعه ۱۸ خرداد در گالری شکوه افتتاح خواهد شد.
آزاده یعقوب پور زمین شناسی خوانده و نقاش است. زمین شناسی و هنر در جایی به هم می رسند که موضوع، زمین است و حیات انسان در این کره خاکی و مشاهداتش از محیط.
یعقوب پور با تلفیق زمین شناسی و نقاشی آثاری با خودکار و روان نویس پدید آورده و در مواردی آثارش با گوهر سنگ اصل و دیگر عناصر زمینی همراه شده است. این نمایشگاه به صورتی میان رشته ای تلقی می شود و هنرمند تلاش نموده تا داشته های علمی خودرا با ایده های هنری اش تلفیق و کاری نو ارائه کند.
یعقوب پور قبل از این در چندین نمایشگاه گروهی شرکت داشته و این پنجمین نمایشگاه انفرادی اوست.
در استیتمنت این نمایشگاه با عنوان «آزاده» آمده است: «زمین شناسی و هنر از شروع جهان باهم در آمیخته هستند. شاید بعضی ها متوجه نباشند که ریشه الهام و حس و حال هنری شان از بطن زمین است. زمین شناسی علمی است که دیدی عمیق و جامع بر اعماق زمین ریشه حیات و زندگی منابع آب و انرژی کانی ها، سنگ ها، گوهرها، کوه ها، اقیانوس ها و غیره دارد. زمین شناسی یکی از علوم مهمست برای اینکه که هر آنچه داریم از زمین است و ریشه در زمین دارد.
هنر شامل احساسات و مشاهدات ما از محیط و دنیای اطراف ماست. من آزاده یعقوب پور هستم زمین شناس و هنرمند. کارم بسیار نو و متفاوت می باشد و نامش را آزاده گذاشتم. برای اینکه هر کس مانند اسم من آزاد است هرگونه حس و برداشت شخصی از نقاشی های من را داشته و هر چیزی را در آثارم ببیند و تصور کند. آثارم ترکیبی از هنر و زمین شناسی و همه با خودکار و روان نویس کشیده شده اند. برخی از آثارم دارای گوهرسنگ اصل طلا، مس، نقره، فسیل و صدف هستند و آثارم در ایران بصورت برند و لوگو به نام «آزاده» ثبت شده است.»
آثار آزاده یعقوب پور را می توانید از روز جمعه ۱۸ خرداد به مدت یک هفته در گالری شکوه به آدرس بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری پلاک ۱۹ تماشا کنید.