مراقبت بعد از جراحی لثه

مراقبت بعد از جراحی لثه

جراحی لثه دیجیتال شامل استفاده از روش‌های جدید و نوآورانه مانند لیزرهای دندانپزشکی است.

جراحی لثه یک فرآیند حیاتی در حوزه دندانپزشکی است که برای بهبود سلامت لثه‌ها و حفظ استحکام دندان‌ها انجام می‌شود. در مطب دکتر الهوردیزاده، جراحی لثه به‌وسیله تکنیک‌ها و ابزارهای پیشرفته انجام می‌شود، که به بیماران امکان می‌دهد تا بهترین درمان و مراقبت را برای لثه‌های خود تجربه کنند. در این روش جراحی لثه دیجیتال، از تصاویر دهان دیجیتال برای تشخیص دقیق و شناسایی مشکلات لثه استفاده می‌شود. این تصاویر با دقت بالا و به‌وسیله‌ی فناوری‌های پیشرفته به دندانپزشک اطلاعات دقیقی درباره وضعیت لثه و بافت‌های اطراف ارائه می‌دهند. جراحی لثه دیجیتال نیز شامل استفاده از روش‌های جدید و نوآورانه مانند لیزرهای دندانپزشکی است. این لیزرها به کمک تکنولوژی نوری، به‌طور دقیق و بدون درد در جراحی لثه به‌کار می‌روند و به بهبود فرآیند التیام و کاهش علائم مزاحم بعد از جراحی کمک می‌کنند. دکتر الهوردیزاده با تخصص و تجربه در زمینه جراحی لثه، به بیماران خود یک تجربه اطمینان‌بخش از جمله درمان‌های دیجیتالی را ارائه می‌دهد.

 

چرا جراحی لثه در مطب دکتر الهوردیزاده؟

مطب دکتر الهوردیزاده به دلیل تجربه و تخصص گسترده‌ای که در ارائه خدمات دندانپزشکی، از جمله جراحی لثه دارد، انتخابی برجسته است. ما با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و مواد با کیفیت بالا، در کنار فراهم آوردن محیطی آرام و دوستانه، تجربه‌ای متفاوت و رضایت‌بخش را برای بیماران خود به ارمغان می‌آوریم. تیمی از پزشکان متخصص و متعهد، نه تنها به بهبود سلامت دهان و دندان شما می‌پردازند، بلکه به دنبال ایجاد لبخندهای زیبا و ماندگار هستند. ارتباط مستمر و شفاف با بیماران، پاسخ‌گویی به نیازها و انتظارات آن‌ها، و تعهد به ارائه خدمات درمانی با بالاترین استانداردها، مطب دکتر الهوردیزاده را به مکانی مطلوب برای تجربه دندانپزشکی مدرن تبدیل کرده است.

 

انواع پیوند لثه

پیوند آزاد لثه: این روش مشابه پیوند بافت همبند است و در آن از بافت سقف دهان استفاده می شود. تفاوت آن در این است که به جای برش لایه بیرونی سقف دهان به صورت یک زبانه بافتی و برداشتن بافت زیر آن برای پیوند، مقدار کمی از بافت کامل سقف دهان برداشته می شود و به محل مورد نظر پیوند می خورد. این روش بیشتر در کسانی انجام می شود که لثه شان نازک است و نیاز به بافت بیشتری برای افزایش حجم لثه دارند.

پیوند بافت همبند: این رایجترین روش پیوند لثه برای درمان بیرون زدگی ریشه دندان است. در پیوند بافت همبند، یک زبانه پوستی از سقف دهان بریده می شود و بافتی از زیر زبانه بافتی آن به نام “بافت همبند ساب اپی تلیال” برداشته شده و سپس به بافت لثه اطراف ریشه دندان که بیرون زده است، پیوند می شود. پس از برداشتن بافت همبند از سقف دهان، پوست روی سقف دهان به جای خود برگردانده شده و بخیه می شود.

پیوند استخوان: در جراحی لثه، زمانی که استخوانی که ریشه دندان را احاطه کرده است آسیب ببیند یا از بین برود، ممکن است فرد نیاز به پیوند استخوان داشته باشد. این روش شامل جایگزینی استخوان آسیب‌دیده بااستخوان جدید است. این استخوان ممکن است استخوان فرد، استخوان ساخته‌شده یا استخوان اهدایی باشد. هدف از پیوند استخوان، نگه‌داشتن دندان در جای خود و کمک به رشد مجدد آن است.

بازسازی هدایت‌شده بافت: در طول این روش جراحی لثه، جراح دندان یک قطعه کوچک از مواد مشبک را بین استخوان و بافت لثه فرد قرار می‌دهد. این ماده از رشد لثه در فضایی که استخوان باید باشد جلوگیری می‌کند و به استخوان و بافت همبند اجازه می‌دهد تا دوباره رشد کنند.

جراحی لثه با لیزر: دندان‌پزشکان از این روش جراحی لثه، برای کاهش اندازه پاکت‌ها و ترمیم بافت همبند آسیب‌دیده استفاده می‌کنند.

پروتئین‌های محرک بافت: این روش در جراحی لثه، شامل استفاده از ژل حاوی پروتئین برای تحریک رشد استخوان و بافت است.

جراحی لثه برای روکش: در این روش جراحی لثه، پیش از انجام روکش، بخش‌هایی که نیازمند ترمیم لثه هستند مورد درمان قرار می‌گیرند.

 

آماده‌سازی برای جراحی لثه چگونه است؟

قبل از جراحی لثه، دندان‌پزشک یک معاینه قبل از عمل انجام می‌دهد تا از بی‌خطر بودن جراحی لثه مطمئن شود. در طول این معاینه، دندان‌پزشک به‌ احتمال‌ زیاد موارد زیر را بررسی می‌کند:

یک بررسی تاریخچه پزشکی انجام داده و یک معاینه انجام می‌دهد.

  • برای بررسی ثبات و سلامت دندان‌ها، دهان و فک را بررسی می‌کند.
  • هرگونه عفونت، آبسه یا سایر ضایعات را که می‌تواند بهبودی ناشی از جراحی لثه را پیچیده‌تر کند، بررسی می‌کند.
  • در مورد خطرات و مزایای عمل صحبت کرده و اجازه یا رضایت فرد را برای ادامه عمل جراحی لثه دریافت می‌کند.

 

برای مراقبت بعد از جراحی لثه چه باید کرد؟

دندان‌پزشکان موارد زیر  را برای مراقبت بعد از جراحی لثه توصیه می‌کنند:

استفاده از دهان‌شویه ضدعفونی‌کننده برای تمیز نگه‌داشتن ناحیه و جلوگیری از عفونت

  • اجتناب از ورزش شدید
  • خوردن غذاهای نرم در روزهای بعد از عمل
  • سیگار نکشیدن

دندان‌پزشک یک نوبت برای بازگشت به مطب برای 1 تا 2 هفته بعد از جراحی لثه تعیین می‌کند. در طول این نوبت، جراح نحوه بهبود لثه‌ها را بررسی می‌کند و در صورت نیاز، بخیه‌ها را می‌کشد. لثه‌های فرد بعد از جراحی لثه ظاهر و احساس متفاوتی خواهند داشت. لثه‌ها و دندان‌ها بهبود می‌یابند، سفت می‌شوند و محکم‌تر و قوی‌تر خواهند شد. برخی از افراد ممکن است نسبت به دمای سرد یا گرم حساسیت دندانی داشته باشند و ممکن است با استفاده از خمیردندان‌های ضد حساسیت تسکین پیدا کنند. دندان‌پزشکان در مورد برنامه پیگیری برای حفظ سلامت دهان و دندان در آینده نیز صحبت خواهند کرد.

نتیجه گیری

جراحی لثه در مطب دکتر الهوردی زاده به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای ارتقاء سلامت دهان و دندان و زیبایی لبخند ارائه می‌شود. این روش‌ها با دقت و مهارت بالا انجام شده و به بیماران کمک می‌کنند تا بتوانند با اطمینان بیشتری لبخند بزنند.