دلایل وجود آب در ماشین لباسشویی بکو خاموش

دلایل وجود آب در ماشین لباسشویی بکو خاموش

وجود آب در داخل لباسشویی بکو در حالت خاموش می ‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد.

جمع شدن آب در لباسشویی بکو می‌ تواند نگران کننده باشد، اما جای نگرانی نیست. با کمی عیب یابی و بررسی، می‌ توانید مشکل را شناسایی و سپس اقدامات لازم را برای تعمیر ماشین لباسشویی بکو انجام دهید. وجود آب در داخل لباسشویی بکو در حالت خاموش می ‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد.

این عوامل به طور کامل توسط تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران شرح داده شده و بررسی شده اند. با انجام راهکار های ارائه شده برای عیب یابی هر عامل، می توانید مشکل ایجاد شده را برطرف کنید.

 

بررسی نوع آب جمع شده در لباسشویی بکو

اولین قدم برای حل مشکل به وجود آمده، بررسی نوع آب جمع شده در لباسشویی بکو می باشد. جمع شدن آب تمیز و یا کثیف هر کدام می تواند ناشی از معیوب بودن و یا وجود نقص فنی در ساختار دستگاه باشد. به همین دلیل تشخیص نوع آب جمع شده در دیگ از اهمیت فراوانی برخوردار شده است:

در صورتی که آب جمع شده در لباسشویی بکو تمیز و بدون آلودگی باشد، مشکل به احتمال زیاد از شیر برقی، سنسور سطح آب یا برد الکترونیکی است. لازم است این قطعات و سایر بخش های مرتبط با آن ها عیب یابی شوند.

اما اگر آب جمع شده در لباسشویی کثیف و دارای آلودگی باشد، مشکل به احتمال زیاد از فیلتر پمپ، شلنگ تخلیه یا گرفتگی لوله فاضلاب است که برای رفع خرابی لباسشویی، باید به عیب یابی آن ها بپردازید.

گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی بکو

فیلتر پمپ لباسشویی بکو در قسمت پایین دستگاه قرار دارد و وظیفه آن جمع آوری ذرات و اشیاء کوچک معلق در آب است. انسداد فیلتر پمپ می‌ تواند مانع از تخلیه کامل آب از دیگ لباسشویی شود. به طور منظم (حداقل هر ماه یکبار) فیلتر پمپ را تمیز کنید. برای این کار، درب محفظه فیلتر را باز کنید، فیلتر را خارج کرده و آن را با آب گرم و شوینده بشویید.

خمیدگی یا شل شدن شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی بکو

شلنگ تخلیه آب لباسشویی بکو از دیگ لباسشویی به فاضلاب متصل می شود. خمیدگی یا شل شدن شلنگ تخلیه می‌ تواند مانع از جریان آب و تخلیه کامل آن از دیگ شود.  شلنگ تخلیه را از نظر خمیدگی، شل شدن و پارگی بررسی کنید. در صورت نیاز، شلنگ را تعویض نمایید.

معیوب بودن پمپ تخلیه لباسشویی

پمپ تخلیه وظیفه دارد که آب را از دیگ لباسشویی بکو به فاضلاب پمپاژ کند. نقص در پمپ تخلیه می‌ تواند مانع از تخلیه کامل آب از دیگ شود.  در صورتی که به نقص پمپ تخلیه مشکوک هستید، با تعمیرکار ماشین لباسشویی بکو تماس بگیرید. باید پمپ تخلیه تعمیر و یا حتما تعویض شود.

خرابی شیر برقی لباسشویی بکو

شیر برقی لباسشویی بکو وظیفه دارد که جریان آب ورودی به دیگ را کنترل کند. خرابی شیر برقی می ‌تواند باعث ورود بیش از حد آب به دیگ و سرریز شدن آن شود. با گذشت زمان دچار ایراد خواهد شود و در حالت خاموش آب از آن عبور خواهد کرد و داخل لباسشویی آب جمع خواهد شد در این حالت حتما باید شیر برقی را کامل عوض کنید. با مشاهده هر گونه نقص فنی و ایراد در شیر برقی، از تکنسین متخصص لباسشویی بکو برای تعویض آن کمک بگیرید.  

پارگی یا شل شدن شلنگ ورودی آب ماشین لباسشویی

شلنگ ورودی آب لباسشویی بکو آب را از شیر آب به دیگ لباسشویی منتقل می ‌کند. پارگی یا شل شدن شلنگ ورودی آب می ‌تواند باعث نشت آب و جمع شدن آن در داخل لباسشویی شود. شلنگ ورودی آب را از نظر پارگی یا شل شدن موردبررسی قرار دهید. در صورت نیاز، باید شلنگ با نمونه ای سالم و بدون ایراد جایگزین شود.

معیوب بودن سنسور سطح آب لباسشویی بکو

سنسور سطح آب وظیفه دارد که سطح آب داخل دیگ لباسشویی بکو را کنترل کند. نقص در عملکرد سنسور سطح آب می‌ تواند باعث ورود بیش از حد آب به دیگ و سرریز شدن آن شود. با بررسی سنسور سطح آب از سلامت آن اطمینان خاطر کسب کنید. چنان چه هر گونه خرابی در آن وجود داشت، حتما با تعمیرکار لباسشویی بکو تماس بگیرید.

عدم بسته نشدن کامل درب لباسشویی بکو

در صورتی که درب لباسشویی بکو به طور کامل بسته نشود، آب می ‌تواند از دیگ نشت کند و در داخل لباسشویی جمع شود. بررسی درب لباسشویی را انجام دهید و از بسته شدن کامل درب لباسشویی اطمینان خاطر حاصل کنید. با معیوب بودن قفل و یا میکروسوییچ درب، باید حتما آن را با قطعات سالم تعویض نمایید.

آسیب دیدگی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی بکو

لاستیک دور درب لباسشویی وظیفه دارد که از نشت آب از دیگ جلوگیری کند. اگر لاستیک دور درب آسیب ببیند، آب می‌ تواند از دیگ نشت کند و در داخل لباسشویی جمع شود. با بررسی لاستیک دور درب، مطمئن شوید که ایرادی در آن وجود ندارد. چرا که با مشاهده هر گونه خرابی در آن، لازم است لاستیک دورب درب تعویض شود.

 

علائم خرابی و وجود آب در لباسشویی بکو

خرابی هر یک از بخش هایی که بررسی و عیب یابی شدند، با نشانه و علائمی همراه می باشد. لازم است پیش از این که مشکل جمع شدن آب در لباسشویی بکو خاموش بروز پیدا کند، حتما این علائم ایجاد شده را شناسایی نموده و سپس بخش مربوط به آن را عیب یابی و در صورت نیاز تعمیر و یا تعویض کنید. چنان چه در این زمینه دانش فنی بالایی ندارید، حتما با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران تماس بگیرید تا از طریق خدمات تعمیر ماشین لباسشویی بکو در محل، خرابی ایجاد شده را برطرف نمایید:

  • تخلیه آب به کندی انجام می ‌شود.
  • لباس‌ ها در پایان شستشو خیس هستند.
  • بوی نامطبوعی از لباسشویی به مشام می ‌رسد.
  • آب از زیر لباسشویی بکو نشت می ‌کند.
  • صدای غیر عادی از لباسشویی به گوش می‌ رسد.
  • آب در دیگ لباسشویی بکو باقی می‌ ماند و تخلیه نمی‌ شود.
  • صدای تق تق از لباسشویی به گوش می ‌رسد.
  • آب به طور مداوم وارد دیگ لباسشویی بکو می‌ شود، حتی زمانی که لباسشویی خاموش است.
  • لباس‌ ها بیش از حد خیس می ‌شوند.
  • آب از شلنگ ورودی آب نشت می‌ کند.
  • فشار آب در لباسشویی کم است.
  • آب بیش از حد وارد دیگ لباسشویی بکو شده و سرریز می‌ شود.
  • لباسشویی بکو به طور ناگهانی متوقف می ‌شود.
  • لباسشویی بکو به طور کامل کار نمی‌ کند.
  • آب از دور درب لباسشویی نشت می‌ کند.
  • لباس‌ها به طور کامل خشک نمی ‌شوند.