آثار نقاش قزاقستانی به زرنا رسید

آثار نقاش قزاقستانی به زرنا رسید

به گزارش پیلانو، دومین نمایشگاه اختصاصی آشنایی با فرهنگ قزاقستان، روز جمعه ۶ بهمن در گالری زرنا برگزار می گردد.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی این رویداد، دومین نمایشگاه اختصاصی آشنایی با فرهنگ قزاقستان، جمعه ششم بهمن ساعت ۱۶ در گالری زرنا افتتاح می گردد. در این رویداد فرهنگی، پوسترهایی از آثار نقاشی آلپیسبای قازغول نقاش قزاق به معرض نمایش گذاشته می شود. برگزارکننده این نمایشگاه، گوهر عمر خانوا رایزن فرهنگی قزاقستان در ایران است.
آلپیسبای قازغول ۲۵ سپتامبر ۱۹۵۸ در شهر «آرال» استان «قزل اوردا» جمهوری قزاقستان به دنیا آمد. سال ۱۹۸۰ دانشکده نقاشی و طراحی دانشگاه تربیت مدرس آبای را به پایان رساند و از سال ۱۹۷۸ در نمایشگاهای ملی و بین المللی نقاشان حرفه ای شرکت می کند. این هنرمند، ۴۵ سال سابقه فعالیت در زمینه نقاشی دارد و تابحال ۸ هزار تابلو کشیده است. سبک نقاشی قازغول، انتزاع گرایی و فراواقع گرایی است. او تابلوهای مختلف خویش را به موزه هنر معاصر، مرکز فرهنگی رئیس جمهوری قزاقستان، موزه دولتی هنر به نام ا. قاستیئف، موزه ملی جمهوری قزاقستان در آستانه هدیه کرده است. بعضی از تابلوهای او هم در مجموعه های خصوصی داخلی و خارجی قرار دارند.
این هنرمند همینطور بارها در همایش های نقاشان شرکت و ده ها نمایشگاه انفرادی در فرهنگسراهای قزاقسستان برگزار کرده است. وی در نمایشگاه هایی که در بلژیک، انگلیس، چین، هلند، روسیه، ترکیه و ژاپن برگزار شدند، شرکت داشت. برگزاری ده ها ورکشاپ برای نقاشان جوان قزاقستان و همکاری در امور خیریه از دیگر فعالیتهای این هنرمند نقاش است.
دومین نمایشگاه اختصاصی آشنایی با فرهنگ قزاقستان، از روز جمعه ۶ بهمن تا ۱۱ بهمن در گالری زرنا به نشانی خیابان انقلاب، بین وصال شیرازی و دانشگاه، کوچه اسکو، پلاک ۱۰، طبقه دوم برگزار می گردد.
علاقه مندان به فرهنگ و هنر قزاقستان، می توانند طی روزهای مورد اشاره از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با رفتن به گالری زرنا از این نمایشگاه دیدن کنند.

منبع: