بصره میزبان نمایشگاه کاریکاتور طوفان الاقصی شد

بصره میزبان نمایشگاه کاریکاتور طوفان الاقصی شد

پیلانو: نمایشگاه گروهی کاریکاتور طوفان الاقصی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان با مشارکت دانشکده هنرهای زیبای در دانشگاه بصره کشور عراق راه اندازی شد.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نمایشگاه گروهی کاریکاتور «طوفان الاقصی» با حضور رئیس دانشکده هنرهای زیبای بصره، دانشجویان این دانشکده، اساتید هیات علمی آن و تعدادی از هنرمندان استان خوزستان کار خودرا از امروز پنجشنبه ۱۴ دی شروع کرد. همین طور محمد شهباز گهرویی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، رضا ملکی رایزن فرهنگی ایران در بصره و سید امیرناصر جاوید قایم مقام رئیس حوزه هنری در امور بین الملل نیز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند.
آثار این نمایشگاه به هنر سید مسعود شجاعی طباطبایی، محمدحسین نیرومند و مازیار بیژنی خلق و تولید شده اند که در گالری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه بصره به معرض نمایش گذاشته شده است.
در حاشیه این نمایشگاه که در امتداد تعمیق ارتباط هنری بین هنرمندان خوزستان و استان بصره به عنوان دومین استان مهم کشور عراق افتتاح شد، چندین کارگاه و نشست بین هنرمندان خوزستان و بصره بمنظور گسترش و تحکیم ارتباطات میان آنها برپا شد.
نمایشگاه گروهی کاریکاتور «طوفان الاقصی» آثار در رابطه با مساله فلسطین و غزه را به معرض نمایش گذاشته است که به صورتی ابراز همدردی هنرمندان با مردم مظلوم فلسطین؛ ضمن حفظ و نشر آثار باارزش حوزه مقاومت است.

منبع: