مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: 250 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به هنرمندان پرداخت شده است

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: 250 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به هنرمندان پرداخت شده است

به گزارش پیلانو، مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: در یک سال قبل بیشتر از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای هنرمندان در کشور پرداخت شده است.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، سید مجید پوراحمدی شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از مفاخر و نامداران عرصه فرهنگ و هنر استان اردبیل در مجتمع فدک اردبیل، اظهار نمود: صندوق تلاش می کند تا با پرداخت تسهیلات بدون بهره ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی در خدمت هنرمندان بوده و مشکلات و گرفتاری های معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر را برطرف کند.
وی خاطرنشان کرد: در استانهای مختلف با برگزاری آئین تجلیل از نامداران و مفاخر عرصه فرهنگ و هنر تلاش داریم تا فرصتی را فراهم نموده و بر محور تحقق عدالت فرهنگی و هنری در کشور زمینه حمایت همه جانبه را از هنرمندان و فعالان این عرصه فراهم نماییم.
مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر استان اردبیل را استانی با قدمت، تاریخ کهن و پیشینه پرافتخار معرفی نمود و اظهار داشت: در این استان در زمینه فرهنگ و هنر نامداران بسیار زیادی افتخارآفرینی کرده و امروز هم علاقه مندان بیشماری در این حوزه کوشش می کنند تا بستر اعتلای فرهنگ و هنر را با عزت و عظمت فراهم نمایند.
پوراحمدی اضافه کرد: ما باید از ظرفیت فراهم شده برای انتقال این مواریث به نسل های آینده استفاده نماییم و اساسا حرکت فاخر شروع شده در این حوزه می تواند تداوم پیدا کند.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در این استان هنرمندان عرصه های مختلف الگویی شایسته برای نسل آینده هستند و بیشتر از ۲ هزار نفر در این استان عضو صندوق اعتباری هنر بوده و از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات بیمه ای بهره مند شدند.
پوراحمدی از عرضه ۳۰ نوع خدمت به اصحاب فرهنگ و هنر در چارچوب صندوق اعتباری هنر اطلاع داد و بیان نمود: در گذشته این تعداد خدمات کمتر از ۱۰ مورد بوده که در دولت سیزدهم و با حمایت های رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش بر اینست تا عدالت فرهنگی، هنری در جای جای این کشور تحقق پیدا کند.
رئیس هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر افزود: توانمندسازی و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر با رویکرد احیای آئین های محلی و سنتی بسیار مهم و پرارزش است و رویکرد صندوق اعتباری هنر هم در دولت مردمی حمایت همه جانبه از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگی است.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: صندوق تلاش می کند در کنار پرداخت تسهیلات و حمایت های معیشتی در تأمین سرپناه برای هنرمندان هم پیشقدم بوده و بر مبنای برنامه نهضت ملی مسکن تهیه و تحویل واحدهای مسکونی را برای اهالی فرهنگ و هنر انجام دهد.
پوراحمدی خاطرنشان کرد: خدمات بیمه ای و درمان تکمیلی از جانب صندوق اعتباری هنر در کشور صورت می گیرد که بیشتر از ۷۰ درصد هزینه ها از راه این صندوق پرداخت شده و تابحال بیشتر از سه هزار نفر زیر پوشش صندوق هنر از مستمری یک میلیون تومانی استفاده می نمایند.
وی اظهار داشت: ۶۰۰ نفر در کشور از طرح تکریم و هنرمندان دارای نشان درجه یک هنری بهره مند شدند که ماهانه ۲ میلیون تومان هم به آنها واریز می شود.
پوراحمدی به پرداخت تسهیلات ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی به هنرمندان اطلاع داد و اضافه کرد: در یک طرح جدید تلاش ما بر اینست تا شناسایی استعدادهای برتر هنری و فرهنگی را در استانهای مختلف انجام داده و تجلیل و تکریمی را هم از این هنرمندان و چهره های جوان، تحول گرا و خلاق انجام دهیم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان نمود: امیدواریم با شناسایی استعدادهای برتر در زمینه فرهنگی، هنری بتوانیم پشتوانه ای مناسب برای نسل های آینده درست کرده و از ظرفیت آنها به بهترین شکل استفاده نماییم.

منبع: